AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Creative Project 1

Register Display Schedule
Code Completion Credits Range Language Instruction
205STP1 ZK 2 20/S Czech
Tutor:
Jaroslav PROVAZNÍK
Synopsis:

Hlavní předmět posledního ročníku studia, jehož náplní je příprava a realizace samostatného tvůrčího dramatickovýchovného projektu.

Prerequisites:

V zimním semestru je samostatný tvůrčí projekt klasifikován na základě písemné práce - záznamu průběhu dosavadní práce na projektu, popisu stavu přípravy projektu a plánu na další práci na něm.

V letním semestru je klasifikována realizace projektu.

Obhajoba projektu je součástí státní magisterské zkoušky z DV.

Study Objectives:

Při přípravě a realizaci projektu musí posluchač prokázat všestranné schopnosti a dovednosti samostatně aplikovat poznatky získané ve studiu.

Outline and Syllabus:

1. Výběr typu projektu.

2. Shromažďování materiálů.

3. Koncipování a plánování projektu; konzultování projektů kolegů.

4. Realizace. projektu.

5. Reflexe projektu.

Samostatný tvůrčí projekt může mít jednu z těchto podob:

A) inscenace s dětským nebo středoškolským souborem;

B) interní dramatickovýchovný projekt v rozsahu nejméně 8 lekcí (event. 2 projekty - každý v rozsahu alespoň 4 lekcí - podle charakteru skupiny)

C) nebo dílna v rozsahu nejméně dvou celých dnů;

D) inscenace divadla ve výchově a vzdělávání, divadlo forum nebo jiný typ interaktivní produkce se zaměřením na děti nebo středoškolskou mládež.

Kromě vlastní práce na projektu mají posluchači v učebním plánu zařazeny pravidelné semináře, v nichž konzultují průběh svého projektu.

Study materials:

BUDÍNSKÁ, Hana

1994 Hry pro šest smyslů (Praha: ARTAMA-IPOS - 3., dopl. vyd.)

DISMAN, Miroslav

1976 Receptář dramatické výchovy (Praha: SPN)

KONÝVKOVÁ, Irena

1998 „Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem“, Tvořivá dramatika IX, 1998, č. 2-3

MACHKOVÁ, Eva

2004 Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy (Praha: DAMU)

MLEJNEK, Josef

1997 Dětská tvořivá hra (Praha: IPOS-ARTAMA - 2. přeprac. vyd.)

MORGAN(OVÁ), Norah-SAXTON(OVÁ), Juliana

1987 Teaching drama. A mind of many wonders; přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník, Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, Praha, 2001)

PALARČÍKOVÁ, Alena

2001 Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku-Společnost Amatérské divadlo a svět)

SLAVÍK, Mirek

1996 Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem (Praha: IPOS-ARTAMA)

ULRYCHOVÁ, Irina

2004, 2005 „Drama a příběh“, Tvořivá dramatika XV, 2004, č. 1-3; Tvořivá dramatika XVI, 2005, č. 1-3

VALENTA, Josef

1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)

WAY, Brian

1967 Development Through Drama; přel. Eva Machková, Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací (Praha: ISV nakladatelství, 1996)

Note:
Schedule for winter semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2009-5-7
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet205STP1.html