AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Metodika cembala 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
104MCE1 Z 1 2/T česky
Vyučující:
Giedre MRÁZKOVÁ
Anotace:

Seznámení s historickými prameny vyučovatelské metodiky (zejména traktátů francouzských clavecinistů Lamberta, Couperina, Rameaua).

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

Součástí předmětu je přehled historického přístupu metodiky hry na cembalo, aplikace barokních prvků nejen na technická cvičení 17. a 18. století, ale i na novodobou instruktivní literaturu, která je zásadní pro rozvoj nástrojové techniky (Czerny, Hanon, Berens). Během metodiky jsou probírány dva směry výuky na cembalo, jejichž cílem je: a) vytvoření předpokladů pro výchovu malých dětí (úplných začátečníků), b) transformace hudebního chápání a přístupu k nástroji již pokročilejších hráčů (klavíristů i varhaníků).

Studijní materiály:

Traktáty 17. a 18. století, týkající se cembalové hry, s důrazem na tato díla:

François Couperin, L?art de toucher le clavecin, Paříž 1717

Jean-Philippe Rameau, De la mechanique des doigts sur le clavecin, Paříž 1724

Carl Philipp Emanuel Bach, Versuch über die wahre Art, das Clavier zu spielen, Berlin 1753

Současné školy a literatura:

Maria Boxall, Harpsichord Method, Londýn 1977

Isolde Ahlgrimm, Manuale der Orgel- und Cembalotechnik (Fingerübungen und Etüden 1571 ? 1760), 1982

Keen Rosenhart, The Amsterdam Harpsichord Tutor, Amsterdam 1977

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet104MCE1.html