AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na flétnu 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
106FL2 ZK 9 2/T česky
Vyučující:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Anotace:

Flétna svým mnohostranným uplatněním vyžaduje nemalé schopnosti a dovednosti hráče. Individuální přístup ke studentům , vhodný výběr literatury, to je cesta nápravy všech nedostatků. Procvičují a zdokonalují se i všechny další stránky flétnové hry - dech, tónová kultura, prstová technika, druhy staccata i intonace.

Požadavky:
Cíle studia:

Pomocí snadnějších etud a přednesů byly pojmenovány a definovány nedostatečnosti ve hře. V tomto předmětu se hledá optimální cesta k nápravě.

1. Hledání cesty odstranění těchto nedostatečností,

2. Precizování principu správné techniky, vědomé ovládnutí každého prstu

3. Pokračování v nácviku správného dýchání., dechová cvičení

4. Etudy se zaměřením na rytmickou ,intonační a metrickou přesnost-Köhler ,Fürstenau, Hahöcker

5. Výčet přednesových skladeb se rozšiřuje o náročnější skladby - Funk, Bach, Beethoven, Mozart, Stamitz, Mysliveček, Hasse, Haydn, Matys, Feld, Borne, Debussy, Bozza.

Osnova (a sylabus):

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. Vzhledem k tomu, že každý student je individuálně vybaven schopnostmi rychleji nebo pomaleji reagovat na nové skutečnosti, či má po fyzické stránce jiné předpoklady k zvládnutí jednotlivých stránek hry na nástroj, je pro každého zvolena v tomto předmětu individuální cesta, která umožní naučit se co nejdříve správné návyky a odstranit vše, co k flétnové hře nepatří. Náplní tohoto předmětu je nalézt správnou cestu k odstranění těchto nedostatečností, precizování principu správné techniky, pokračování v nácviku správného dýchání atd. Rytmickou ,intonační a metrickou přesnost procvičujeme na etudách - Köhler ,Fürstenau, Hahöcker . Student by se měl naučit v podstatě ovládnout jednotlivé prsty tak, aby byl schopen kterýkoli z nich kdykoli pozdržet a tak každý tón, který se mu jeví jako důležitý či zajímavý tímto zvýraznit. V dílech vrcholného klasicismu se precizuje nejenom technická stránka hry na flétnu, ale také znalosti o stavbě klasického koncertu a hudebních zákonitostech . Výběr přednesových skladeb se orientuje na díla skladatelů např. Funk, Bach, Beethoven, Mozart, Stamitz,Mysliveček, Hasse, Haydn, Matys, Feld, Borne, Debussy,Bozza.. Nutností je snaha o zvládnutí všech atributů hry na nástroj v co možná nejvyrovnanější podobě.

Studijní materiály:

Ernesto Köhler Virtuosen Etuden op.75 1., 2., 3.

A. B. Fürstenau 26 Studien für Flöte op.

J. Hahöcker 24 Etuden op

Heinrich Funk Kleine Sonate für Flöte und Kl

C. Ph. Em. Bach Sonáty pro flétnu a

Ludwig van Beethoven Sonata

Francis Poulenc Sonata pro fl.

W. A. Mozart 6 Sonaten für Flöte und

Karl Stamitz Koncert D dur

Josef Mysliveček Koncert

Joh. Ad. Hasse Koncert

Michael Haydn Koncert pro flétnu

Jiří Matys Variační monology pro flétnu sólo

Jindřich Feld Quatre Pieces pour Flute seule

Francois Borne Fantaisie brillante sur Carmen

Cl. Debussy Syrinx

Eugene Bozza Dialogue pour Flute et Piano

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106FL2.html