AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na hoboj 10

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
106HO0 Z 19 2/T česky
Vyučující:
Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
Anotace:

Předmět prakticky zopakuje všechny principy technické hry na hoboj včetně interpretace skladeb různých stylových období - student musí sám být schopen tyto principy tlumočit. Připraví studenty na samostatnou sólovou kariéru. Klade důraz i na pedagogické znalosti studentů.

Požadavky:
Cíle studia:

V tomto posledním předmětu se zopakují všechny principy, které se kolem hry na hoboj objevují, avšak již z pohledu studenta . Ten musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Jde především o principy správné prstové techniky, dechová cvičení, tónovou kulturu a intonaci. Klade se důraz na znalosti v oblastech interpretace i moderních či netradičních technik a forem Na skladbách , které jsou zařazeny do výuky absolvent dokazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost.

1. Shrnutí veškerých vědomostí a dovedností studenta

2. Skladby typu Mozart, Martinů, B. Britten, H. Dutilleux, M. Shinohara:, ale i repertoár mezinárodních soutěží.

Osnova (a sylabus):

V tomto posledním předmětu se zopakují všechny atributy hobojové hry, které se kolem hry na nástroj objevují, avšak již z pohledu studenta . Student se naučí formulovat problematiku hry na nástroj. Naučí se řešit všechny možné kombinace problémů, které se dají v praxi interpreta předpokládat. Je veden tak, aby v případě jeho vlastní pedagogické dráhy byl schopen analyzovat skutečnosti a vyvozovat správné závěry. Je veden k pochopení dramaturgie koncertů i psychologických aspektů sólisty interpreta. Musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Na skladbách, které interpretuje ukazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost. Je připravován na samostatnou kariéru. jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technikou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou hobojovou techniku, kvalitní tón, intonaci vyžaduje v dokonalé podobě . Pro tyto požadavky mohou být použity skladby jak, základního hobojového repertoáru, tak také všechny další, které jsou pódiově akceptovatelné. Např. Mozart, Martinů, B. Britten, H. Dutilleux, M. Shinohara, 21.století i současníci.

Studijní materiály:

A. Vivaldi: Koncert C-dur (nebo kterýkoli jiný)

J. N. Hummel: Téma a variace pro hoboj a klavír

B. Marcello: Koncert d moll pro hoboj a orch.

J. Pelikán: Koncert pro hoboj a orch.

M. Shinohara: Obsession (pro hoboj a klavír)

J. S. Bach: Partita pro sólový hoboj

H. Dutilleux: Sonáta pro hoboj a klavír

B. Britten: Temporal Variations pro hoboj a klavír

B. Britten: Metamorphoses pro sólový hoboj

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106HO0.html