Orchestrální party a sóla hoboje 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
106PHO5 | Z | 1 | 1/T | česky |
- Vyučující:
- Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
- Anotace:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby - Šostakovič, Prokofjev, Rachmaninov, Bartók....
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby - Šostakovič, Prokofjev. Rachmaninov. Orchestrální svět těchto ruských skladatelů je velmi specifický. Klade nesmírné nároky na hráčovu prstovou techniku, rytmus i souhru. Předmět v praktických ukázkách projde výběrem z děl těchto skladatelů a B. Bartóka. V předmětu je vysvětleno ,v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vysvětluje se princip intonace s různými nástroji Předmět objasňuje principy ladění s fagotem, flétnou, klarinetem či jinými. Barevná intonace, jakési barevné doladění je také důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji, než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hoboj (Bc) (povinný předmět další)