Animace 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
204ANI3 | Z | 2 | 2/T | česky |
- Vyučující:
- Vlasta ŠPICNEROVÁ
- Anotace:
-
Marioneta - krátké dialogy. Harmonizace pohybu loutky a mluvního projevu. Ověřování základních zákonitostí animace. Poznávání různých podob symbiózy herce a loutky. Artistní dovednost.
- Požadavky:
-
1. Vědomé, nadané, tvořivé jednání v jevištní situaci.
2. Rozvinutá herecká imaginace.
3. Řemeslné zvládnutí animace loutky.
4. Schopnost komunikace.
5. Etika herecké tvorby.
- Cíle studia:
-
1. Uvědomění si specifičnosti loutkového divadla.
2. Pochopení zákonitostí animace.
3. Seznámení se základními druhy loutek a jejich technologií.
4. Schopnost kreativity, imaginace, autenticity a etiky herecké tvorby.
5. Poznání různých podob symbiózy herce a loutky.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
1. Ruka jako loutka ? rozvíjení hravosti, fantazie herce
2. Hra s předmětem ? vnímání vlastností materiálu, fyzikálních zákonů,
vnímání tvaru a charakteru předmětu při tvorbě imaginativních etud.
3. Loutky - maňásek, marioneta, manekýn, javajka ? praxí ověřované vymezení specifických vlastností jednotlivých disciplín.
Sylabus:
Kladení důrazu na specifičnost loutkového divadla, v němž je herecký komponent složen ze dvou rovnocenných prvků ? loutky a herce. Synchron mluvního a gestického projevu loutky. Artistní dovednost. Řemeslné zvládnutí animace loutky. Poznání různých podob symbiózy herce a loutky v antiiluzivním divadle. Schopnost vědomého, tvořivého jednání v jevištní situaci při hledání alternativních přístupů. Práce na etudě - rozvoj autorského potenciálu, nutnost přemýšlet o celku, stavbě, gradaci, logice, sdělnosti, míře nadsázky, humoru, pointě? Podpora samostatného myšlení, osobitého a mnohovrstevnatého hereckého projevu.
- Studijní materiály:
-
K. Makonj - P. Schuman a jeho divadlo chleba a loutek
H. Jurkowski ? Magie loutky
J. Císař - Teorie herectví loutkového divadla
M. Česal ? Živý herec na loutkovém divadle
H. von Kleist ? Tanečník a loutka
- Poznámka:
-
Předmět je studován pouze v uzavřené ročníkové skupině.
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský herectví ALD (předmět určující obor)