AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Alternativy světového divadla 20. a 21. století 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
204ASD1 Z 2 2/T česky
Vyučující:
Ondřej HRAB
Anotace:

Seznámení studentů s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami. Současná tvorba v oblasti scénických umění formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného loutkového divadla.

Výuka zaměřena na tvůrce, jejichž tvorba se stala referenčním znakem současného divadla: Robert Wilson, na jehož díle lze ukázat světové divadlo v širokém kontextu, a loutkář a radikální tvůrce 60. a 70.let Peter Schumann a jeho soubor Bread Puppet.

Studium na základě osobní divácké zkušenosti jak prostřednictvím videoprojekcí, tak přímou návštěvou představení, popřípadě osobním setkáním s tvůrci.

Výuka formou videoprojekcí, návštěvami představení, tématickými semináři.

Požadavky:

1. Schopnost kreativity

2. Schopnost samostatného uvažování o problematice

3. Schopnost analýzy a reflexe

4. Schopnost syntetického myšlení

5. Dostatečný kulturní přehled a podrobná znalost dějin divadla

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit studenty katedry s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami. Posluchači se seznámí se současnou tvorbou v oblasti scénických umění formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného loutkového divadla.

Osnova (a sylabus):

Osnova:

V tomto semestru se výuka zaměří na tvůrce, jejichž tvorba se stala

referenčním znakem současného divadla: na Roberta Wilsona, na jehož

díle lze ukázat světové divadlo v širokém kontextu a na loutkáře a radi-

kálního tvůrce 60. a 70.let Petera Schumanna a jeho souboru Bread and Puppet.

Studium na základě osobní divácké zkušenosti jednak prostřednictvím

videoprojekcí, tak přímou návštěvou představení, popřípadě osobním

setkáním s tvůrci a následnými osobními reflexemi a zařazováním do kontextů.

Sylabus:

Studium nejnovějších tendencí současného světového divadla na základě osobní divácké zkušenosti. Ta je získávána jednak prostřednictvím videoprojekcí, přímou návštěvou divadelních představení, popřípadě osobním setkáním s tvůrci.

Studijní materiály:

Oscar G. Brockett ? Dějiny divadla

Kazimierz Braun: Druhá divadelní reforma

Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle

Eugenio Barba ? Nicole Savarese: Slovník divadelní antropologie

Časopisy: Svět a divadlo, Taneční zóna, Loutkář.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost
()
HRAB O.
16:00–19:00
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)
zkušebna divadla Archa, Zlatnická ul. 2 studijní skupiny, 1 x za 14 dnů.
místnost
()
HRAB O.
16:00–19:00
SUDÝ TÝDEN

(paralelka 2)
zkušebna divadla Archa, Zlatnická ul. 2 studijní skupiny, 1 x za 14 dnů.
Út
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204ASD1.html