Dramaturgická tvorba 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
204DR6 | ZK | 2 | 1/T | česky |
- Vyučující:
- Jaroslav ETLÍK
- Anotace:
-
Divadlo jako výpověď; autorství složek; vazba v týmu na autora, režii, herectví, scénografii, pohyb a jiné složky.
- Požadavky:
-
1. Schopnost kreativity
2. Schopnost analýzy, reflexe a syntézy
3. Rozhled po české a světové dramatické literatuře
4. Orientace v literatuře pro děti a mládež
5. Obecná znalost děl českého a světového písemnictví
6. Orientace ve výtvarném a hudebním umění
7. Postupně prohlubovaná znalost dějin divadla a divadelní teorie
8. Jednotlivé kroky v jednotlivých stupních studia na sebe navazují, nelze je přeskakovat, nevytvoří-li se individuální studijní plán, který mezery zacelí.
- Cíle studia:
-
1. Seznámit a umožnit zažít jevištní existenci v divadelní tvorbě z hlediska dramaturgie v základních pojmech
2. Objevovat divadlo jako komunikaci
3. Nacházet možnost postoje skrze téma
4. Podporovat obrazivost, opisy a metafory, práci s oživlou hmotou
5. Objevovat a ověřovat si kompoziční zákonitosti jevištní tvorby
6. Chápat divadlo jako sebevýpověď
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova
(Bc.)
1. Seznámit a umožnit zažít jevištní existenci v divadelní tvorbě z hlediska
dramaturgie v základních pojmech
2. Objevovat divadlo jako komunikaci
3. Nacházet možnost postoje skrze téma
4. Podporovat obrazivost, opisy a metafory, práci s oživlou hmotou
5. Objevovat a ověřovat si kompoziční zákonitosti jevištní tvorby
6. Chápat divadlo jako sebevýpověď
Sylabus
(Bc.)
1. Seznámit a umožnit zažít jevištní existenci v divadelní tvorbě z hlediska dramaturgie v základních pojmech; divadlo jako druh umění; dramatická situace; popis-opis; zvenku-zevnitř, dramatičnost okamžiku - celku
2. Objevovat divadlo jako komunikaci; příběh; motivace; kauzalita vnitřní-vnější; postavy; složky jevištního díla; obsah sdělení; artikulace sdělení estetika sdělení
3. Nacházet možnost postoje skrze téma jakožto energie, která si hledá svůj příběh; téma; interpretace osobní, komunikativní; stylizace; loutka; maska; předmět; improvizace
4. Podporovat obrazivost, opisy a metafory, práci s oživlou hmotou; divadlo jako obraz; síla a slabost metafory; animace hmoty; artikulace metaforického obrazu; náznak ukotvený v detailu; detail-celek
5. Objevovat a ověřovat si kompoziční zákonitosti jevištní tvorby; divadlo jako záměrná stavba; různost kompozičních řešení; struktura; žánry; kompilace; montáž; koláž
6. Chápat divadlo jako sebevýpověď; autorství složek, vazba v týmu mezi složkami v neustálém pohybu a ovlivňování
- Studijní materiály:
-
Konkretizován v ročních studijních plánech dle skutečně vybraných tvůrčích projektů.
Doplněn vývěrem z ostatní literatury uvedené v akreditačních materiálech Studijního programu KALD DAMU a vyvěšené na webových stránkách KALD DAMU.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený bakalářský režie a dramaturgie ALD (hlavní předmět)