AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Herecká tvorba 6

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
204HER6 ZK 4 2/T česky
Vyučující:
Miroslav KROBOT
Anotace:

Dialogické jednání a improvizace. Vznik divadelního tvaru na základě improvizace. Myšlení o celku. První setkání s divadelní postavou a charakterem. Divadlo jako obraz světa. Metafora, opis, náznak. Důležité, charakteristické, podstatné, detail, celek. Větší útvary.

Předmět je studován v úzké spolupráci se studenty a pedagogy režie ALD a scénografieALD.

Požadavky:

Schopnost komunikace, kreativity a spontaneity.

Hlasové a hudební předpoklady.

Předpoklady pro týmovou práci.

Cíle studia:

Rozvíjet ve studentech herectví schopnosti komunikovat se svým divákem, za využívání celého spektra možností moderního divadla v různých jeho alternativách, od divadla loutkového až po divadlo činoherní.

Rozvíjet všechny možné předpoklady divadelní komunikace, od práce s hlasem, tělem, až po schopnost vyjadřovat se prostřednictvím výtvarné metafory či loutky.

Rozvíjet schopnosti studentů pracovat v divadelním tvůrčím týmu, při poznání a respektování různých profesí, podílejících se na práci divadelního kolektivu.

Osnova (a sylabus):

Osnova:

1. Herec ? tělo, hlas, mluvené slovo, zpěv.

2. Herec ? práce s divadelní situací

3. Herec - od divadelní situace k postavě

4. Herec ? herecká a divadelní postava při práci s výtvarnou metaforou, loutkou a materiálem

5. Herec - dramatický text, rozbor,výklad, východisko herecké tvorby

6. Herec ? výstavba inscenace, složky inscenace: režie, dramaturgie, scénografie

7. Herec ? celek inscenace a setkávání s divákem, od dospělého až po dětské publikum

8. Herec ? školní divadelní studio, rok divadelního provozu za supervize pedagogů

Sylabus:

Studium herectví na katedře alternativního a loutkového divadla je výchovou studentů k širokému vnímání možností divadelní komunikace, kterou nabízejí nejrůznější postupy moderního divadla. Student se setká nejen s divadlem loutkovým a činoherním, ale i s jinými možnostmi divadelní komunikace založené na pohybu, hudbě, zpěvu, výtvarné metafoře a podobně. Studenti jsou vedeni ke studiu různých cest v minulosti, aby si mohli najít svou cestu vlastní a otevřít tak nové možnosti současného divadla. Na této cestě za vlastním vyjádřením je škola vybavuje zvládáním psychosomatických hereckých disciplín / práce s hlasem, tělem apod./, ale také jistým množstvím vědomostí z oborů divadelní historie a teorie, hudební nauky a všeobecného rozhledu po myšlení o umění, filosofii a estetice.

Studijní materiály:

Základní literatura k hereckým metodikám od Diderota přes Stanislavského až k Brookovi.

Ostatní odborná literatura teoretická a historická tak, jak je uváděna prakticky ve všech dějinách divadla.

Poznámka:

Předmět je studován v úzké návaznosti na obory režijní tvorba a scénografická tvorba.

Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)

15:00–18:00
(paralelka 1)
od 3.května 2010 zkoušky v DISKu vždy 10-14 hod.
Út
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)

15:00–18:00
(paralelka 1)
od 3.května 2010 zkoušky v DISKu vždy 10-14 hod.
St
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)

15:00–18:00
(paralelka 1)
od 3.května 2010 zkoušky v DISKu vždy 10-14 hod.
Čt
místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)

15:00–18:00
(paralelka 1)
od 3.května 2010 zkoušky v DISKu vždy 10-14 hod.

místnost R102
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)

15:00–18:00
(paralelka 1)
od 3.května 2010 zkoušky v DISKu vždy 10-14 hod.
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204HER6.html