AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Herecká tvorba 7

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
204HER7 ZK 4 2/T česky
Vyučující:
Marek BEČKA
Anotace:

Studium herectví různých žánrů a druhů divadla se soustředěním na mnohotvárnost divadla alternativního a loutkového.

Předmět je studován v úzké návaznosti na obory režijní tvorba a scénografická tvorba.

Požadavky:

1. představivost

2. múzičnost

3. fyzická obratnost, manuální zručnost, komunikativnost

4. obecné znalostní předpoklady ke studiu oboru

Cíle studia:

Dispozice k mnohovrstevnému hereckému projevu:

1. Herecká fantazie, imaginace, hravost, múzičnost

2. Virtuózní zvládnutí animace všech druhů a typů loutek

3. Rozvinuté pohybové a hudební dispozice

4. Schopnost komunikace v tvůrčím týmu

5. Zkušenosti s tvůrčí prací pro děti

Osnova (a sylabus):

Osnova:

1. Hercova psychosomatika

2. Herec ve vztahu k prostoru

3. Herec ve vztahu k hmotě, k předmětu, k dekoraci

4. Poznání loutky

5. Loutka jako součást hereckého komponentu

6. Herec ve vztahu k partnerovi

7. Herec ve vztahu k tématu inscenace

8. Herec jako dominanta jevištního díla

Sylabus:

Všestrannost herce loutkového/alternativního divadla vychází z poučené znalosti a rozvíjení vlastních psychofyzických předpokladů. V začátcích student ověřuje možnosti svého bytí a jednání v prostoru, poznává a cvičí animaci loutek i předmětů, hlas, sólový i sborový zpěv i všechny formy jevištního pohybu. Po individuálních etudách a drobných scénkách se stává součástí rozsáhlejších jevištních tvarů s různým studijním zaměřením (hudební divadlo, pohybové divadlo, masky, pantomima, loutky). Praktické zkušenosti a dovednosti získané v prvních ročnících přináší herec do služby inscenačnímu tématu. Učí se tvořivé komunikaci s hereckými partnery i s autoritou režiséra (studenta či pedagoga). Závěrečná fáze studia probíhá v inscenacích divadla DISK, kde posluchač dostává několik hereckých příležitostí.

Studijní materiály:

Literatura:

Denis Diderot: Herecký paradox

Peter Brook: Prázdný prostor

Jan Císař: Teorie herectví loutkového divadla

Henryk Jurkowski: Magie loutky

Miroslav Česal: Živý herec na loutkovém divadle

Karel Makonj: P.Schuman a jeho divadlo chleba a loutek

H. von Kleist: Tanečník a loutka

+ díla české a světové dramatické literatury

Objekty ke cvičení animace.

Sady různých typů loutek.

Poznámka:

Předmět je studován v úzké návaznosti na obory režijní tvorba a scénografická tvorba.

Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost R214
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
BEČKA M.
10:00–14:00
(paralelka 1)
Út
místnost R214
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
BEČKA M.
10:00–14:00
(paralelka 1)
St
místnost R214
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
BEČKA M.
10:00–14:00
(paralelka 1)
Čt
místnost R214
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
BEČKA M.
10:00–14:00
(paralelka 1)

místnost R214
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
BEČKA M.
10:00–14:00
(paralelka 1)
Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204HER7.html