Inscenační tvorba 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
204IR2 | ZK | 2 | 2/T | česky |
- Vyučující:
- Jan BORNA, Ivan RAJMONT, Tomáš ŽIŽKA
- Anotace:
-
Divadlo jako komunikace. Na základě připravených scének jevištní náčrtky společné pro všechny obory. Příprava 3. semestru.
- Požadavky:
-
1. Schopnost kreativity
2. Schopnost reflexe
3. Schopnost komunikace a smysl pro týmovou práci
4. Schopnost analýzy a syntézy
5. Schopnost spontaneity
6. Tvůrčí schopnosti
7. Organizační schopnosti
- Cíle studia:
-
Vedoucí pedagog programu prof. Jan Schmid
1. Schopnost divadelní tvorby v praktické podobě.
2. Schopnost inscenovat vlastní autorskou tvorbu.
3. Schopnost inscenovat pravidelný divadelní text
4. Schopnost práce s hercem, loutkou, materiálem.
5. Schopnost komunikace s dramaturgem, výtvarníkem a dalšími.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
1. Individuální autorská tvorba jako východisko divadelní práce
2. Dramatický text jako východisko režijní tvorby.
3. Převod literárního díla do divadelní situace
4. Práce s hercem, loutkou, materiálem.
5. Zacházení s prostorem, vztahy a jednání v situaci. Detail a celek.
6. Složky jevištního tvaru ? kostým, hudba, zvuk, scéna, světlo.
7. Rytmus a prostor.
8. Celek inscenace.
Sylabus:
Předmět inscenační tvorba je prostorem pro praktické zkoumání a ověřování režijních postupů s důrazem na individuální kreativitu jednotlivých posluchačů. V první fázi studia jde o schopnost realizovat v přísně vymezených podmínkách literární představu s důrazem na pochopení základních vztahů jevištního díla. Jedná se o pochopení významu situace, jednání v situaci, vztahu celku a detailu atd. Další fáze studia je zaměřena na realizaci daného dramatického textu s důrazem na individuální autorský přístup se zaměřením na schopnost komunikace se spolupracovníky, především herci. Poslední fáze studia je zaměřena na vznik plnohodnotné divadelní inscenace v prostoru divadla DISK, s předpokladem organizačních schopností studenta a s důrazem na myšlení o celku díla,na smysl pro týmovou spolupráci a následnou reflexi práce.
- Studijní materiály:
-
K.S.Stanislavskij: Můj život v umění.
Peter Brook : Prázdný prostor.
Jan Císař : Teorie herectví loutkového divadla.
Bertolt Brecht : Myšlenky o divadle
Denis Diderot: Herecký paradox
Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle
E.G.Craig : Herec a nadloutka
Otakar Zich: Estetika dramatického umění
Jiří Veltruský: Příspěvek k teorii divadla
Anatolij Efros : Divadlo má láska
Jindřich Honzl: Mimický znak a mimický příznak
A další?
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený bakalářský režie a dramaturgie ALD (hlavní předmět)