Konzultace práce k Bc. zkoušce 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
204KBZ1 | Z | 1 | 1/T | česky |
- Vyučující:
- Kateřina ŠAVLÍKOVÁ
- Anotace:
-
Studenti po dohodě s pedagogem zvolí téma své písemné práce, pracují na její osnově, čtou a zpracovávají příslušnou literaturu, pracují na dílčích úkolech.
- Požadavky:
-
1. Schopnost otevřenosti, upřímnosti.
2. Schopnost reflexe a sebereflexe.
3. Schopnost zobecnění a aplikace studijního materiálu.
4. Schopnost srozumitelného slovního vyjádření.
5. Schopnost kultivovaného písemného projevu.
- Cíle studia:
-
Podstatnou součástí studia režie a dramaturgie je schopnost reflektovat svoji práci. Studenti režie a dramaturgie jsou vedeni k tomu, aby byli schopni nahlédnout svůj konkrétní tvůrčí výkon, který vznikal v rámci školních cvičení, jako výsledek zkušebního procesu a dokázali tento proces popsat ve všech souvislostech. Toto poznání mají písemně reflektovat.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova
1. Explikace k inscenaci. Poznámky ze zkoušek.
2. Pojmenování jednotlivých fází zkušebního procesu.
3. Funkce režiséra. ?Moje ztráty a nálezy?. (Pro režírující studenty.)
4. Funkce dramaturga. ?Moje ztráty a nálezy?. (Pro studenty - dramaturgy.)
5. Písemná reflexe. Záznam zkušenosti, pohled na zkoušení i výsledek v souvislostech všech vztahů a složek celé inscenace.
Sylabus
Studenti režie a dramaturgie jsou vedeni k tomu, aby si připravili explikaci a dále zaznamenávali poznámky v průběhu práce na školním ?představení?. Učí se uvědomit si a popsat podstatné momenty konkrétního zkušebního procesu a své fungování v něm. Měli by umět přesně pojmenovat význam jednotlivých složek inscenace pro vznik výsledného tvaru. Podstatné je uvědomit si schopnost a způsob komunikace se svými spolupracovníky - zejména při práci s herci, kooperaci s výtvarníky a dramaturgem, respektive s režisérem. V písemné reflexi by měli studenti prokázat schopnost nahlédnout jeden ze svých tvůrčích počinů ve všech souvislostech .
- Studijní materiály:
-
Studijním materiálem je vždy jeden konkrétní celý zkušební proces školního cvičení či inscenace včetně výsledného tvaru. Předpokládá se samozřejmě, že student si vyhledá a načte příslušnou literaturu k danému projektu a bude umět využít a zobecnit své dosavadní znalosti a zkušenosti, týkající se všech složek reflektovaného představení.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený bakalářský režie a dramaturgie ALD (povinný předmět)