Konzultace práce k postupové zkoušce 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
204KPZ2 | Z | 1 | 1/T | česky |
- Vyučující:
- Markéta KOČVAROVÁ
- Anotace:
-
Studenti si vybírají téma své písemné práce - reflexe některé dosavadní herecké zkušenosti. V průběhu semestru je téma při konzultacích postupně konkretizováno ? buď reflexe práce na vlastní roli, nebo snaha popsat vznik inscenace ve všech jejích fázích a složkách a vlastní působení studenta při tom. Důležitým kritériem je, aby se student zaměřil na to, co pro něj bylo na dané práci podstatné (přínosné, podnětné). Završením semináře je odevzdání písemné práce k postupové zkoušce.
- Požadavky:
-
1. Schopnost otevřenosti, upřímnosti.
2. Schopnost reflexe a sebereflexe.
3. Schopnost srozumitelného slovního vyjádření.
4. Schopnost kultivovaného písemného projevu.
- Cíle studia:
-
Studenti herectví jsou vedeni k tomu, aby byli schopni nahlédnout své vystoupení na scéně před diváky ne jako intuitivní předvedení ?božského vnuknutí?, ale jako výsledek konkrétního zkušebního procesu a svou roli uvidět ve všech souvislostech. Toto poznání mají reflektovat v písemné práci.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova
1. Osobní záznamy ze zkoušek (deníček)
2. Rozpoznání podstatných momentů zkušebního procesu
3. Pojmenování jednotlivých fází zkušebního procesu
4. Postava. Popis práce na konkrétní roli.
5. Písemná reflexe. ?Moje role? v souvislostech všech vztahů a složek celé inscenace.
Sylabus
Studenti herectví jsou vedeni k tomu, aby si vedli osobní záznamy v průběhu práce na školním ?představení?. Učí se popsat podstatné momenty konkrétního zkušebního procesu a své fungování v něm. Měli by umět rozpoznat význam jednotlivých složek inscenace pro svou hereckou práci. Podstatné je uvědomit si schopnost a způsob komunikace se svými spolupracovníky - zejména s kolegy herci a s režisérem. V písemné reflexi by měli studenti prokázat schopnost nahlédnout jeden ze svých tvůrčích počinů ve všech souvislostech .
- Studijní materiály:
-
Studijním materiálem je vždy jeden konkrétní celý zkušební proces školního cvičení či inscenace včetně výsledného tvaru. Předpokládá se, že student bude umět využít a zobecnit své dosavadní znalosti a zkušenosti, týkající se všech složek reflektovaného představení.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský herectví ALD (povinný předmět)