AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Režijní tvorba 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
204RE3 ZK 3 3/T česky
Vyučující:
Martin KUKUČKA, Karel MAKONJ, Lukáš TRPIŠOVSKÝ
Anotace:

Herec a jeho psychofysis. Vnější a vnitřní. Herec a jeho vztah k dramatické postavě. Hercova existence v situaci. Praktická příprava 4. semestru.

Požadavky:

1. Schopnost kreativity

2. Schopnost reflexe

3. Schopnost komunikace a smysl pro týmovou práci

4. Schopnost analýzy a syntézy

5. Schopnost spontaneity

6. Tvůrčí schopnosti

7. Organizační schopnosti

Cíle studia:

Vedoucí pedagog programu doc.Miroslav Krobot

1. Seznámení studentů se základními pojmy oboru režijní tvorba.

2. Rozvíjet a formulovat autorský tvůrčí potencionál studentů.

3. Rozvíjet schopnost praktické režijní práce /prostor, orchestrace složek, zkouškový proces, teoretická příprava/.

4. Učit se spolupracovat a vést herce. Schopnost týmové práce.

5. Rozvíjet a učit se teoretickou reflexi vlastní práce.

Osnova (a sylabus):

Osnova:

1. Dramatická situace. Jednání v situaci.

2. Fabule, motiv, téma. Stavba situace.

3. Nalezení úhlu pohledu na situaci (téma. text) a převedení těchto východisek do divadelního tvaru. (Prostorové řešení a nalezení adekvátní mizanscény)

4. Herecká tvorba. Jednání herce v situaci. Herecká tvorba.

5. Spolupráce s dramaturgem, scénografem. Teoretická příprava inscenace.

6. Praktická režijní tvorba a její reflexe.

7. Samostatná režie. Celek inscenace.

Sylabus:

Proces studia je od počátku postaven na souběžném prolínání praktické a teoretické složky výuky. Důraz je kladen na autorský, tvůrčí a autentický přístup studentů k oboru studia. V prvním ročníku je kladen důraz na zkoumání možností divadelní režie od literární autorské tvorby a na její převod do divadelního tvaru. V teoretické rovině se jedná o pojmenování a rozvíjení situace jako základního prvku jevištního tvaru. Další fáze studia je zaměřena na hledání jevištních prostředků a jejich orchestraci. V této fázi je podstatné studium a zkoumání možností herecké tvorby a to především v praktické poloze. Ve třetím ročníku se studenti učí spolupráci s dramaturgem a výtvarníkem s důrazem na týmovou práci, přičemž vše směřuje ke schopnosti realizovat divadelní inscenaci. Během studia dochází k průběžné reflexi praktické režijní tvorby s důrazem na schopnost přesně formulovat a analyzovat jednotlivé fáze práce na inscenacích a studijních úkolech.

Studijní materiály:

K.S.Stanislavskij: Můj život v umění.

S. Ejzenštejn:Umění misansvény.

Peter Brook : Prázdný prostor.

Jan Císař : Teorie herectví loutkového divadla.

Bertolt Brecht : Myšlenky o divadle

Denis Diderot: Herecký paradox

Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle

E.G.Craig : Herec a nadloutka

Otakar Zich: Estetika dramatického umění

Jiří Veltruský: Příspěvek k teorii divadla

Anatolij Efros : Divadlo má láska

Jindřich Honzl: Mimický znak a mimický příznak

A další?

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost R208
Kancelář

(Karlova 26, Praha 1)

10:30–12:00
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204RE3.html