Základy managementu / marketingu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
206ZAM1 | ZK | 2 | 2/T | česky |
- Vyučující:
- Tamara ČUŘÍKOVÁ
- Anotace:
-
-seznámení se základními pojmy z oblasti managementu a marketingu
-ověřit schopnost práce s informačními zdroji
-ověřit schopnost samostatné prezentace a schopnost po prostudování zvoleného tématu
schopnost reagovat na otázky, které vyplynou nad tématem v diskusi
- Požadavky:
-
- seminární práci v rozsahu 7-10 stran přednesou posluchači v samostatném výstupu na
semináři
- z každé oblasti nastudují posluchači minimálně jednu publikaci či skripta
- zkouška
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti managementu a marketingu. Prověřit jejich schopnost vysokoškolského studia v samostatné seminární práci na zvolené téma. Seminární práci posluchači přednesou v samostatném výstupu na semináři. Součástí hodnocení seminární práce je i následná rozprava ke způsobu zpracování a prověření znalostí zvoleného tématu formou odpovědí na otázky, které vyplynou z diskuse.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
V prvé hodině se posluchači seznámí s rozdělením předmětu do třech relativně samostatných oblastí, obdrží seznam doporučené literatury a vyberou si z vypsaných témat téma své seminární práce.
Následné 3 bloky po 4 hodinách vždy budou věnovány jedné oblasti, v přednášce pedagog posluchače upozorní na základní problémy v terminologii a seznámí je se základním pohledem na tuto oblast. Posluchači budou samostatně prezentovat své seminární práce, uplatní reflexi problémů obsažených diskusi na seminářích.
Pro udělení zápočtu je nezbytná 80% účast na seminářích, prezentace a odevzdání seminární práce, úspěšné splnění zápočtového testu.
Sylabus:
Management
- pojem managementu a manažera
- management jako proces, management jako věda
- vymezení charakteristických rysů manažera a úrovně řídících funkcí
- postavení manažera v divadle
- úloha manažera v procesu řízení
- otázka změny v procesu řízení a její vyhodnocení a postavení manažera v procesu
změn
- poslání a strategie
Lidské zdroje - personální management
- získávání a výběr zaměstnanců, vstupní interview, typy hodnocení
- pojem kouč a jak se stane z manažera kouč
- motivace zaměstnanců, odměňování zaměstnanců
- time management
Marketing
- marketingový plán a hlavní nástroje marketingu
- management a podnikání, cíle managementu
- rozhodovací procesy, rozhodování jako výběr jednoho z možných řešení problému
- organizování a organizační struktury
- dělba práce a organizační kultura
- marketing divadla, jeho úkoly a otázka poptávky
- Studijní materiály:
-
Management
- Mc´Cormic Mark: „Co Vás na Harwardu nenaučí“ a „Co Vás ještě na Harvardu nenaučí“
- Mc´Cormic Mark: „Umění managementu“
- Iacocca: "Mluvit jasně, rady úspěšným?
- Vodáček Leo "Management v USA?
- Marhoulová: "Japonské systémy řízení?
- Bárta : Strategické plánování pro neziskové organizace?
- Coates Charles: "Efektivní řízení? (vyd. Grada publising, s.r.o.)
- Ždímal Milan: "Příručka moderního manažera aneb jak vést sám sebe? (vyd. Management press)
- Blanchard Kenneth, Johnson Spencer: "Minutový manažer? (vyd. Pragma)
- Marhoulová Dagmar: "Japonské systémy řízení?
- Veber Jaromír a kol. :?Základy managementu!" (vyd. Fortuna)
Lidské zdroje
- Růžička Jiří-VŠE "Motivace personálního jednání?
- Davis:?Lidský faktor a personální management?
- Záruba.Aleko: "Základy podnikového managementu?
- Nový a kol. VŠE „Psychologie a sociologie v personálním managementu“
- Polednová, Rezler.? Metodika konkursního řízení?
- Bill Scott a Sven Söderberg: "Umění řídit?
- Michael Armstrong: "Personální management?
- Prof. Josef Koubek - skripta VŠE
- Lee Iacocca: " Lee Iacocca to říká na rovinu?
- Stýblo Jiří: "Manažerská motivační strategie? (vyd.Management press)
- Miskell Jane a Vincent: " Pracovní motivace? (vyd. Grada publishing)
- Di Kamp: "manažer 21. století? (vyd. Grada publishing)
- Armstrong M: "Personální management? (vyd. Grada publishing)
- Bělohlávek F.: "Jak řídit a vést lidi? (vyd.Computer press)
- Smith J.: "Jak zvyšovat produktivitu týmu? (vyd. Computer press)
- Scott Bil a Soderberg Sven: "Umění řídit? (vyd. Victoria publishing)
Management a podnikání
- Fotr: VŠE "Manažerská rozhodovací analýza?
- Vlček: "Hodnotový management?
- Fotr, Dědina: VŠE?Manažerské rozhodování?
- Socher Melvin: „Tajemství úspěchu managera“ (vyd. Victoria publishing)
Marketing
- Kotler, Amstrong : "Principy marketingu?
- Kotler Philip: "Marketing, management?(vyd. Victoria publising)
- Ayars: "Základy teorie a praxe marketingu?
- Slabý: ČZU "Marketingové řízení?
- Tomek :VŠE "Základy marketingové strategie podniků?
- Hron: "Marketingový management?
- Nagyová: VŠE "Marketingová komunikace?
- Hannagan: "Marketing pro neziskový sektor?
- Drucker Peter: "Řízení neziskových organizací- Praxe a principy? (vyd. Management
press)
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený bakalářský produkce (předmět určující obor)