Základy tvorby audiovizuálního obrazu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
303ZTA2 | Z | 1 | 18/S | česky |
- Vyučující:
- Vít KLUSÁK
- Anotace:
-
Dokumentarista sám sobě štábem. Ovládnout kameru a být schopen zapojit mikrofon usnadňuje tvůrčí i ryze praktickou komunikaci s kameramanem a zvukařem, případně to dokonce umožňuje je zastoupit. Dokumentarista povětšinou situaci neinscenuje, ale sleduje a zaznamenává, na čemž se však největší měrou podílí kameraman. A proto musí být dokumentarista schopen předmět svého zájmu (= situaci) nahlížet zejména skrz kameru. Intuitivní používání audiovizuálních konzervantů vede k radosti z hrubého materiálu: všechno natočené překvapuje a to, co se náhodou povedlo, dokonce příjemně. Potvrzením smyslu předmětu bude, když se zmíněné překvapení (a radost) vytratí a nahradí jej uvědomění, co všechno šlo v danou chvíli natočit lépe. A jak to příště udělat.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
6. Konzultace námětů a storyboardů POSTUPU PRÁCE
7. Montážní konzultace PP
8. Společné zhodnocení PP
9. Dokumentarista příležitostným zvukařem
Základy práce s minidiscem (apod.) a externím mikrofonem zapojeným do kamery. Jako poradce přizveme někoho z katedry zvuku.
10. ZPĚTNÝ SCÉNÁŘ
Zadání: Sestavte zevrubný zpětný scénář k jedné dynamické sekvenci ze
svého oblíbeného filmu. Všímejte si šířek záběrů, jejich návazností
(např. opustí postava záběr?) a pohybu kamery. Výčet doporučených filmů dostanete v hodině.
11. Praktické individuální konzultace k ostatním filmovým cvičením: především MŮJ POHLED a AUTORSKÁ REPORTÁŽ, jejich společný rozbor z hlediska výše uvedeného (a v té době už probraného).
12. Průběžně během obou semestrů: společné montážní rozbory ukázek z filmů
- Studijní materiály:
-
DOPORUČENÁ LITERATURA:
James Monaco: Jak číst film, Albatros
Jean-Claude Carriere: Vyprávět příběh, NFA?
Sven Nykvist: Úcta ke světlu, Paseka
Pavel Juráček: Deník, NFA
Rozhovory Truffaut - Hitchcock, ČS filmový ústav (v antikvariátu, nebo v knihovně)
Karel Vachek: Teorie hmoty, Herrmann a synové
George Braque: Zápisky a rozhovory, Arbor vitae
Henri Matisse: Pozdní texty, Arbor vitae
Vladimír Kokolia: Slovník Grafiky II., AVU
Milan Knížák: Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia
?a návod ke kameře, jíž používáte.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dokumentární tvorba - bakalář (oborový předmět)