Kolorování na barevném korektoru 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
304KOL1 | Z | 1 | 4/T | česky |
- Vyučující:
- Marek JÍCHA
- Anotace:
-
Volitelný předmět „ KOLOROVÁNÍ NA BAREVNÉM KOREKTORU 1“ je zaměřen na teoretické ale i praktické testování problematiky postrodukčního kolorování obrazu barevným korektorem FinalCut Pro 2K. Důraz je dán na rozdíly úprav v systémech SDTV, HDTV, DC 2K. Vyučující má aktuální zkušenosti s touto technologií na finalizací korigovaných obrazů profesionálních celovečerních filmů na 35mm kopiích ze zdrojů DVCAM (Vaterland - lovecký deník režiséra Davida Rařaba), HDTV (Lovec vodního ticha a Sněžná noc režiséra Milana Cieslara). Vyučující má připraveny výukové ukázky na práci na těchto projektech. Výuka je doplněna projekcí těchto filmů z 35mm kopií na plátně kinosálu.
- Požadavky:
-
Pro studenty magisterského studia katedry kamery povině.
Pro ostatní studenty AMU volitelně.
K dispozici pro univerzitu třetího věku a jiné neziskové programy celoživotního vzdělávání
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1. Téma
Základní metody a barevné modely ve filmu a televizi. Vysvětlení pojmů číslování, kolorování a odhadů expozic. Číslovač, kolorista a odhadce expozic versus kameraman. Teorie barevného kruhu COLOR THEORY. Praktická kolorimetrie.
2. Téma
35mm projekce filmu VATERLAND - LOVECKÝ DENÍK
3. Téma
Analýza gradingu filmu Vaterland na software FinalCutProHD. Základní seznámení se softwarem FinalCutPro.
4. Téma
Projekce HDTV filmu Lovec vodního ticha
5.Téma
Color balancing. Změna nebo výměna barevných tónů, barevné klíče.
6. Téma
Luminanční klíč, chrominanční klíč. Dvojstupňový barevný korektor.
Třístupňový barevný korektor.
7. Téma
Projeke a analýza HDTV filmu Sněžná noc.
8. Téma
Co je standaredním formátem filmové řeči v kinematografii. Problematika SD a HD v televizní praxi a 16mm a 35mm ve filmové praxi. Jsou barvy a barevná kompozice součástí filmové řeči?
9. Téma
Standard a technologie digitálního filmu: DIGITAL CINEMA 2K. Problematika a řešení formátů v televizi a digitálních kinech.
10. Téma
Analýza stylů barevného korigování v hraném filmu.
- Studijní materiály:
-
Final Cut PRO users manual.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - magistr (oborový předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (oborový předmět)