Podnikání v komerčních médiích 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
305PKM2 | ZK | 3 | 24/S | česky |
- Vyučující:
- Kateřina FRIČOVÁ
- Anotace:
-
Přednášky budou rozděleny do tří základních okruhů - TV, rádia, print. Důraz bude kladen na pochopení všeho, co mědia spojuje a zároveň jejich odlišnosti - např. ve způsobu prodeje reklamního času - prostoru, finanční náročnosti. Sudenti se seznámí se základními programovými žánry u rádií, rozdělení u printů, u TV se budeme věnovat především regionálním a kabelovým.
- Požadavky:
-
úspěšné absolvování přednášek Podnikání v komerčních médiích 1
- Cíle studia:
-
Základní seznámení s principy podnikání v oblasti komerčního tisku, rozhlase a televizi. a
- Osnova (a sylabus):
-
Televize, rozhlas, tisk
Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby
Zákony společné, zákony odlišné
Způsoby financování jednotlivých médií
Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy
Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů
Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.
Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“
Na základě zkušeností z loňského roku - regionální, lokální televize - způsoby a odlišnosti práce, financování
Co přinese digitalizace, obsazování multiplexů, vztah ČTÚxRRTV
Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování
Rádia
Předpokládám nulovou znalost
Základní rozdělení progamové - proudové, blokové
Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč
Pro zájemce o další licenci?co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?
Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV
Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV
Mediaprojekt
Obchodní zastoupení
Print
Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství
Vztah novinářů a inzertního oddělení
Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix
Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.
V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.
Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.
Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.
Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.
Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.
Požadavky k zápočtu
Ukončeno testem, který je rozdělen do 4okruhů:
Legislativa, TV, Rádia,Printy
Otázky vycházejí z probraného učiva, jsou bodovány, dle celkového počtu bodů pak vypočítaná známka. Nebude-li dosaženo průměru, student bude mít možnost opravit při ústní zkoušce.
Kateřina Fričová
Kontakt: fricovak@centrum.cz
- Studijní materiály:
-
Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb
Tiskový zákon 46/2000 Sb
Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb
www.radiotv.cz
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)