AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Fotografie dokumentární 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
307FDO2 Z 1 13/S česky
Vyučující:
Viktor KOLÁŘ
Anotace:

Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jakýje rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?

Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou?Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?

Požadavky:

Hodnocení:

Povinná účast na semináři (přičemž podmínkou je účast na 60% hodin přednášek) 25 %

Konzultace nad rozpracovanými pracemi - od zadání po závěrečnou realizaci 25%

(Explikace koncepce a vybraného tématu, kontaktové archy, pracovní náhledové kopie, výběr a seřazení fotografií s označením pořadí v souboru, nebo jednoduchý zákres definitivního řešení v ploše stránek.

Hodnocení výsledné práce 50%

Cíle studia:

Maketa publikace pojednávající pražská městská centra...

Město Praha prochází v současnosti viditelnými změnami. Vedle Václavského náměstí nalezneme obdobně „tepající“ velkoměstská centra i na jiných místech.Praha se stala kosmopolitním a tak dynamickým městem. Každý den kolem sebe registrujeme poutavé situace, nové kontexty či poutavé mětské scenérie.Zaznamenávejte svěžím a osobitým způsobem tyto změny a vytvořte z těchto fotografií publikaci...

Pracovní postup:

1/ volba lokality a sepsání nástinu projektu na A4

2/ po konzultaci s učitelem fotografujte a průběžně přinášejte nové kontakty či náhledovky

3/ vyberte 25- 30 fotografií a vytvořte maketu knížky

4/ finální tvar publikace dokončen v červnu 2010

Osnova (a sylabus):

Zaměření:

Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jakýje rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?

Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou?Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?

Jaký a v čem je rozdíl mezi „pouhým dokumentováním“ na jedné straně a „interpretováním“ světa kolem nás na straně druhé? Kdy se stáváme sami autory? Známí autoři jako na př.: Aaron Siskind, Harry Calahan, Werner Bischof, Paul Strand či Robert Frank, prošli ve své ranné tvůrčí etapě obdobím kdy dělali dokument. To se týká i mnoha dalších autorů, méně známých ...

Jaký je rozdíl mezi vizuálním jazykem a poselstvím v pracech mistrů dokumentu a vizuálním jazykem současných médií? Naučit se vybírat ty správné fotografie, které nás budou reprezentovat, snažit se nalézt a pochopit metodu, která k tomu směřuje ... stále se učit přijímat kritiku, protože ta je garantem osobního růstu. Součástí našich seminářů bude hodnocení fotografií

Analogová fotografie versus digitální fotografie , v čem se liší navzájem a jejích využití v dokumentu.

Zajímat se o archivy fotografií, nejen naše ale i autorů, kteří již nežijí. Proč? Aby neskončily na smetišti či v rukou monopolních majitelů jako Bartelsman, Corbis, Getty images etc.Porozumět smyslu osvěty současných či budoucích konzumentů našich fotografií...

Studijní materiály:

Budou poskytnuty potřebné zdroje v průběhu výuky.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost TR 328
Učebna KF

(Tržiště 20, Praha 1)

14:50–16:25
LICHÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet307FDO2.html