Fotografie dokumentární 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
307FDO2 | Z | 1 | 13/S | česky |
- Vyučující:
- Viktor KOLÁŘ
- Anotace:
-
Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jakýje rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?
Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou?Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?
- Požadavky:
-
Hodnocení:
Povinná účast na semináři (přičemž podmínkou je účast na 60% hodin přednášek) 25 %
Konzultace nad rozpracovanými pracemi - od zadání po závěrečnou realizaci 25%
(Explikace koncepce a vybraného tématu, kontaktové archy, pracovní náhledové kopie, výběr a seřazení fotografií s označením pořadí v souboru, nebo jednoduchý zákres definitivního řešení v ploše stránek.
Hodnocení výsledné práce 50%
- Cíle studia:
-
Maketa publikace pojednávající pražská městská centra...
Město Praha prochází v současnosti viditelnými změnami. Vedle Václavského náměstí nalezneme obdobně „tepající“ velkoměstská centra i na jiných místech.Praha se stala kosmopolitním a tak dynamickým městem. Každý den kolem sebe registrujeme poutavé situace, nové kontexty či poutavé mětské scenérie.Zaznamenávejte svěžím a osobitým způsobem tyto změny a vytvořte z těchto fotografií publikaci...
Pracovní postup:
1/ volba lokality a sepsání nástinu projektu na A4
2/ po konzultaci s učitelem fotografujte a průběžně přinášejte nové kontakty či náhledovky
3/ vyberte 25- 30 fotografií a vytvořte maketu knížky
4/ finální tvar publikace dokončen v červnu 2010
- Osnova (a sylabus):
-
Zaměření:
Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jakýje rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?
Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou?Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?
Jaký a v čem je rozdíl mezi „pouhým dokumentováním“ na jedné straně a „interpretováním“ světa kolem nás na straně druhé? Kdy se stáváme sami autory? Známí autoři jako na př.: Aaron Siskind, Harry Calahan, Werner Bischof, Paul Strand či Robert Frank, prošli ve své ranné tvůrčí etapě obdobím kdy dělali dokument. To se týká i mnoha dalších autorů, méně známých ...
Jaký je rozdíl mezi vizuálním jazykem a poselstvím v pracech mistrů dokumentu a vizuálním jazykem současných médií? Naučit se vybírat ty správné fotografie, které nás budou reprezentovat, snažit se nalézt a pochopit metodu, která k tomu směřuje ... stále se učit přijímat kritiku, protože ta je garantem osobního růstu. Součástí našich seminářů bude hodnocení fotografií
Analogová fotografie versus digitální fotografie , v čem se liší navzájem a jejích využití v dokumentu.
Zajímat se o archivy fotografií, nejen naše ale i autorů, kteří již nežijí. Proč? Aby neskončily na smetišti či v rukou monopolních majitelů jako Bartelsman, Corbis, Getty images etc.Porozumět smyslu osvěty současných či budoucích konzumentů našich fotografií...
- Studijní materiály:
-
Budou poskytnuty potřebné zdroje v průběhu výuky.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie CZ - bakalář (oborový předmět)