AV cvičení s KDT 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
308ACD1 | Z | 1 | česky |
- Vyučující:
- Jiří KŘÍŽ, Jiří MOUDRÝ, Vladimír SKALL
- Anotace:
-
Společné praktické cvičení se studenty KDT je seznámením se zvukově technickými prostředky a technologickými postupy na konkrétním zadání - výrobě AV díla.
- Požadavky:
-
Aktivní přístup k práci v průběhu příprav a natáčení i v postprodukci. Průběžné konzultace s pedagogem. Absolvování Semináře zvukové tvorby 1, Základů počítačového zpracování zvuku, Semináře zvukové dramaturgie
- Cíle studia:
-
Cílem cvičení je kromě zvládnutí zvolené technologie rovněž prokázání tvůrčích předpokladů. Je to jedno z prvních společných cvičení, ve kterém mají studenti příležitost pěstovat v praxi vztahy mezi členy výrobního kolektivu.
- Osnova (a sylabus):
-
Práce studenta na zvukové složce zadaného praktického cvičení zahrnuje celý obvyklý technologický postup tvorby AV díla. V první fázi: studium scénáře, konzultace s režisérem a pedagogem KZT, příprava natáčení a samotné natáčení v určeném prostředí (studio, exteriér či reál). V druhé fázi: dokončovací práce na digitální pracovní stanici (DAW) - nasazování zvuku na obraz, čištění, úpravy a synchronizování zaznamenaného zvuku, doplňování hudbou, ruchy a zvukovými atmosférami dotáčenými či vybíranými z archivu. Závěrečnou operací je zvuková mixáž připravených záznamů, rozvržených do více stop.
Nedílnou součástí cvičení je písemná explikace, kterou je nutné odevzdat zároveň s AV záznamem cvičení. V explikaci má student vysoké školy prokázat, že vedle talentu pro tvůrčí činnost má i schopnost racionálního pohledu na profesní problematiku, že uložené úkoly zvládá nejen prakticky, ale že je schopen svoji práci systematicky popsat, analyzovat, pochopit podstatu zadaného problému a ze získaných zkušeností vyvodit obecné teoretické poučení.
V explikaci je třeba
- prokázat rozborem zadání, že student pochopil smysl a specifickou povahu praktického úkolu
- zvážit možné varianty a zdůvodnit zvukově dramaturgická a realizační řešení, jež zvolil
- popsat uplatněnou technologii, použitá technická zařízení a způsob práce včetně přesných údajů o technických úpravách apod.,
- komentovat okolnosti, jež ovlivnily realizaci, (vliv prostředí, spolupráce mezi členy štábu...),
- zhodnotit výsledek své práce a vyvodit obecnější závěry, případně analyzovat příčiny nedostatků a navrhnout, jaké by bylo vhodnější řešení,
- prokázat schopnost kultivovaného písemného projevu stylizovaného jako odborný text - tedy ve spisovné formě, bez slangových výrazů a gramatických chyb.
Explikace by měla mít vhodnou formální úpravu, systematické uspořádání a přehledné členění. Na začátku musí být uvedeno jméno posluchače, obor a ročník studia, dále úplný výčet identifikačních údajů o díle - název práce, žánr, jména autorů (profese štábu), formát, stopáž, letopočet dokončení apod. Na konci musí být explikace datována a vlastnoručně podepsána.
Obsahová i formální úroveň explikace se promítá do celkového hodnocení cvičení.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - bakalář (oborový předmět – praktické cvičení)