Elektroakustická tvorba 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
308EAT1 | Z | 1 | 2/T | česky |
- Vyučující:
- Pavel KOPECKÝ
- Anotace:
-
Posluchači se seznamují s šíří tvůrčích postupů, výrazových prostředků, přístrojovým i softwarovým zázemím v oblasti elektronického zvuku. Pomocí dílčích úkolů jsou vedeni k získání řemeslné zručnosti, tvůrčího nadhledu a ke zdokonalování svého estetického cítění. Realizují požadovaný zvukový komplex vytvořením a kreativním zpracováním elektronických zvukových objektů.
- Požadavky:
-
Absolvování předmětů Elektroakustika 1+2, Elektronická úprava zvuku 1+2 a Základy elektroniky.
Seminární práce ? vytvoření krátké gradující zvukové plochy z vlastních elektronických zvukových materiálů.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit posluchače s šíří tvůrčích postupů, výrazových prostředků, přístrojovým i softwarovým zázemím v oblasti elektronického zvuku.
- Osnova (a sylabus):
-
1/ Elektronický zvuk. Historie, důležité pojmy, možnosti uplatnění v audio a AV dílech.¨
2/ Zaměření tvorby elektronického zvuku
a) k simulaci naturálního akustického zdroje
b) k vytváření nových zvukových objektů (netradiční zvuky)
3/ Parametry elektronického zvuku. Základní periodické kmity a šum.
4/ Analogové a digitální zdroje EA zvuku. Generátory, oscilátory.
5/ Syntezátory, historický vývoj hardwarových syntezátorů. Kompaktní a modulární typy syntezátorů.
6/ Syntezátor jako počítačový program. Samostatné (Standalone), a vložené moduly (Plugin). Standardy Dxi, VSTi, AU a RTAS.
7/ Modulace parametrů elektronického zvuku.Tvorba obálek a permanentních modulačních signálů pro parametr síly, výšky a barvy zvuku.
8/ Editace elektronického zvuku - počítačové programy pro zpracování elektronického zvuku - Sound Diver, Avalon, Softsynt, Syntworks atd.
9/ Úrovně pracovního postupu ve zvukovém editoru od jednotlivých zvukových elementů přes jejich vrstvení (layer) k výslednému zvukovému objektu (voice).
10/ Tvorba zvukových elementů pomocí některých typů elektronické syntézy (aditivní syntéza, FM syntéza, granulační syntéza). Příklady dalších možných typů syntéz a jejich uplatnění při tvorbě elektronických ruchů a atmosfér.
11/ Možnosti tvůrčí práce na layerové úrovni - pitch, dynamika, envelope, LFO atd.
12/ Možnosti tvůrčí práce na úrovni voice - split, slučování layerů, time shift, loop.
13/ Vyšší úrovně editace - slučování voice, instrumentů, efektové a prostorové úpravy výsledného elektronického zvuku.
- Studijní materiály:
-
S. Pellman - AN INTRODUCTION TO THE CREATION OF ELECTROACOUSTIC MUSIC
V. Syrový - Technické základy elektroakustické hudby
V. Syrový - Hudební akustika AMU 2003
E.R. Miranda - Computer Sound Synthesis for the Electronic Musician
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - bakalář (oborový předmět)