AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Základy tvorby elektroakustického zvuku

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
308ZTEZ Z 1 2/T česky
Vyučující:
Pavel KOPECKÝ
Anotace:

Student se v tomto předmětu seznámí s tvorbou elektronického zvuku a možnostmi jeho následného tvůrčího zpracování. Prakticky si vyzkouší tvorbu zvukových elementů a jejich organizaci pomocí počítačových programů. Seznámí se s metodami tvůrčí práci s výrazovými prostředky elektroakustické hudby.

Požadavky:

Základní zkušenosti s prací na počítači.

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami tvůrčí práce s výrazovými prostředky elektroakustické hudby.

Osnova (a sylabus):

1/ Vybavení studia pro tvorbu elektronického zvuku, minimální požadavky, specializace.

2/ Propojení elektronické aparatury - síť, audio, MIDI. Synchronizace, video.

3/ Druhy tvorby EA hudby - svébytná (artificiální, komerční), pro AV užití (filmová, scénická a pod).

4/ Vývoj hudebních nástrojů užívaných v elektroakustické hudbě - Trautonium, Martenotovy vlny, a další. Moogův syntezátor.

5/ Tvorba zvuku na moderních EA nástrojích. Elementární vlnové průběhy - sinus, pulz, trojúhelník, šum. Základní typy syntézy zvuku. Tvorba zvuku pomocí aditivní syntézy.

6/ Dynamická obálka (ADSR). Ovládání parametrů tónu v programu Softsynth.

7/ Moogův syntezátor - otevřený stavebnicový systém. Důležité pojmy - VCO, VCA, AE.

8/ Princip a užití FM syntézy - praktické ukázky tvorby v programech Softsynt a Avalon.

9/ Některé další druhy zvukové syntézy - fraktálová, Karplus-Strong ?Praktické ukázky.

10/ Základy editace zvukových vzorků. Editory zvuku v počítači - K-Edit, Sound Diver, speciální editory. Editační praxe - tvorba a úprava zvukového vzorku.

12/ Sampler - tvorba a úprava zvukových vzorků (samplů). MIDI - komunikační jazyk. Praktické propojování, přenos dat po MIDI. Sekvencer - tvorba hudby pomocí sekvenceru.

13/ Efektové procesory (DSP), praktické ukázky úpravy zvuku. Počítačové pluginy pro úpravu zvuku. Problematika synchronizace zvuku s videem. Surroundový zvuk.

Hodnocení:

Posluchač je hodnocen za aktivní účast na semináři a za úspěšné absolvování testu.

Studijní materiály:

S. Pellman - AN INTRODUCTION TO THE CREATION OF ELECTROACOUSTIC MUSIC

V. Syrový - Technické základy elektroakustické hudby

E.R. Miranda - Computer Sound Synthesis for the Electronic Musician

CH. Dodge, T. A. Jerse - Synthesis, Composition and Performance

D. Forró - Počítače a hudba

Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 320
MIDI KZT

(Lažanský palác)
KOPECKÝ P.
18:10–19:45
(paralelka 1)
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 4. 2010
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet308ZTEZ.html