AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Practice III. 1

Register Display Schedule
Code Completion Credits Range Language Instruction
205PXC1 ZK 5 10/S Czech
Tutor:
Jaroslav PROVAZNÍK
Synopsis:

Preparation and execution of and independent drama training project.

Prerequisites:

Active and independent approach to the preparations and completion of a project. Concurrent seminar work.

Study Objectives:

In preparation and completion of a project the student must demonstrate multi-faceted abilities and skills to independently apply knowledge acquired in studies.

Outline and Syllabus:

1. Selection of project type.

2. Collection of materials.

3. Conception and planning of the project; Consulting on the projects of colleagues.

4. Execution of the project.

5. Reflection upon the project.

An independent bachelor's project may have one of the following forms:

A) A staging working with a children's or middle-school ensemble;

B) Internal drama training project in the extent of 8 lessons (alternatively: 2 projects, each at least 4 lessons, in extreme cases: 3 different projects, each at least 3 lessons - according to the charater of the group),

C) Workshop of at least 2 full days.

Sections of this course are regular seminars at which students consult upon the continuing preparations and execution of the projects.

The preparation and execution of the independent creative project is linked to the preparation of the bachelor's work (the basis of the bachelor work is the execution of the final project, its warrant and reflection.

Study materials:

BUDÍNSKÁ, Hana

1994 Hry pro šest smyslů (Praha: ARTAMA-IPOS - 3., dopl. vyd.)

DISMAN, Miroslav

1976 Receptář dramatické výchovy (Praha: SPN)

KONÝVKOVÁ, Irena

1998 „Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem“, Tvořivá dramatika IX, 1998, č. 2-3

MACHKOVÁ, Eva

2004 Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy (Praha: DAMU)

MLEJNEK, Josef

1997 Dětská tvořivá hra (Praha: IPOS-ARTAMA - 2. přeprac. vyd.)

MORGAN(OVÁ), Norah-SAXTON(OVÁ), Juliana

1987 Teaching drama. A mind of many wonders; přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník, Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, Praha, 2001)

PALARČÍKOVÁ, Alena

2001 Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku-Společnost Amatérské divadlo a svět)

SLAVÍK, Mirek

1996 Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem (Praha: IPOS-ARTAMA)

ULRYCHOVÁ, Irina

2004, 2005 „Drama a příběh“, Tvořivá dramatika XV, 2004, č. 1-3; Tvořivá dramatika XVI, 2005, č. 1-3

VALENTA, Josef

1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)

WAY, Brian

1967 Development Through Drama; přel. Eva Machková, Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací (Praha: ISV nakladatelství, 1996)

Note:
Schedule for winter semester 2009/2010:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2009/2010:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2010-4-26
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet205PXC1.html