Practice III. 2
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction |
---|---|---|---|---|
205PXC2 | ZK | 7 | 8/S | Czech |
- Tutor:
- Jaroslav PROVAZNÍK
- Synopsis:
-
Preparations and execution of the independent drama training project.
- Prerequisites:
-
Active and independent approach to preparations and execution of a project. Concurrent course work.
- Study Objectives:
-
In preparations and execution of a project the student must demonstrate all-round abilities and skills to independently apply knowledge acquired in study.
- Outline and Syllabus:
-
1. Selection of project type
2. Gathering material.
3. Conceiving and planning the project, consultations on the projects of colleagues.
4. Execution of the project.
5. Reflecting upon the project.
Independent bachelor's project may have one of the following forms:
A) A staging with a children's or middle-school ensemble;
B) Internal drama training project in the extent of a minimum of 8 lessons (or 2 projects - each of at least 4 lessons, in extreme cases 3 different projects - each of at least 3 lessons - according to the character of the group),
C) Workshop of at least two full days.
Part of this course is regular classes in which the students consult about the progress of preparations and execution of their project.
Preparations and execution of an independent creative project is linked to the preparations for the Bachelor's paper (the basis of the bachelor's paper is the completed final project, its justification and reflections upon it).
- Study materials:
-
BUDÍNSKÁ, Hana
1994 Hry pro šest smyslů (Praha: ARTAMA-IPOS - 3., dopl. vyd.)
DISMAN, Miroslav
1976 Receptář dramatické výchovy (Praha: SPN)
KONÝVKOVÁ, Irena
1998 „Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem“, Tvořivá dramatika IX, 1998, č. 2-3
MACHKOVÁ, Eva
2004 Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy (Praha: DAMU)
MLEJNEK, Josef
1997 Dětská tvořivá hra (Praha: IPOS-ARTAMA - 2. přeprac. vyd.)
MORGAN(OVÁ), Norah-SAXTON(OVÁ), Juliana
1987 Teaching drama. A mind of many wonders; přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník, Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, Praha, 2001)
PALARČÍKOVÁ, Alena
2001 Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku-Společnost Amatérské divadlo a svět)
SLAVÍK, Mirek
1996 Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem (Praha: IPOS-ARTAMA)
ULRYCHOVÁ, Irina
2004, 2005 „Drama a příběh“, Tvořivá dramatika XV, 2004, č. 1-3; Tvořivá dramatika XVI, 2005, č. 1-3
VALENTA, Josef
1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)
WAY, Brian
1967 Development Through Drama; přel. Eva Machková, Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací (Praha: ISV nakladatelství, 1996)
- Note:
- Schedule for winter semester 2009/2010:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2009/2010:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Doporučený bakalářský dramatická výchova - komb. (main subject)