AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na fagot 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
106FG4
Název předmětu:
Hra na fagot 4
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
bakalářský
Ročník studia:
2. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
7
Garant předmětu:
František HERMAN, Jiří SEIDL
Jméno přednášejícího:
František HERMAN, Jiří SEIDL
Cíle studia:

Veškerá problematika týkající se hry na fagot -prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se začne vyučovat dvojité staccato.

Způsob uskutečnění:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerekvizity a korekvizity:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené nepovinné složky programu:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah předmětu:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na fagot je zdokonalována na etudách Pivoňka, Milde Oubradous s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud stav fagotové techniky studenta dovolí , je v tomto předmětu zahájena výuka dvojitého staccata. Jedná se o princip, kdy jazyk ze dvou po sobě následujících tónů nasazuje pouze jeden. Druhý se rozezvučí pomocí proudu vzduchu. Starší školy používaly pomocnou hlásku K. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy- Saint Saëns , Pauer, Bond, Vivaldi.

Studijní materiály:

Pivoňka, Karel: Technické a rytmické etudy, Variace stupnic a akordů

Milde, L : Technické etudy

Oubradous, F : Kompletní studie

Saint Saëns , Camille: Sonáta

Pauer, Jiří: Koncert

Bond, C : Concerto

Vivaldi,Antonio : 6 Sonát

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Metody a kritéria hodnocení:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Nejsou stanovena, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106FG4.html