AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na flétnu 8

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
106FL8
Název předmětu:
Hra na flétnu 8
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
magisterský
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
14
Garant předmětu:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Jméno přednášejícího:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Cíle studia:

Předmět vychází z nejnáročnějších požadavků na studentovu přípravu. Skladby jsou voleny po technické stránce , ale i po iterpretační co možná nejnáročněji. Důraz se klade na precizitu zvládnutí prstové techniky, intonace, rytmu, tónové a dechové kultury. Je vyučována i netradiční či moderní flétnová technika.

1. K výběru repertoáru slouží i mezinárodní soutěže , které v tomto období jsou vypsány.

2. Přednesy např. Tomasi, Burghauser, Šesták, Boutry, Quantz, Bozza.

3. Pro ty, kteří se zajímají o soudobou a experimentální hudbu, ale i pro ostatní se vyučují nové možnosti techniky - multifonika, způsoby frulata a pod.

Způsob uskutečnění:

Individuální kontaktní výuka.

Prerekvizity a korekvizity:

Nejsou.

Doporučené nepovinné složky programu:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah předmětu:

Předmět pracuje se studentem již jako s výraznou hudební osobností, která nemá zjevné problémy ve hře na nástroj. Má na vysoké úrovni technikou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstál v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou flétnovou techniku, kvalitní tón, intonaci, posouvá směrem v uvozovkách k dokonalé podobě . Cílem je na nejvyšší úrovni zvládnout co největší počet skladeb pro flétnu. Mezinárodní soutěže jsou dobrým vodítkem, které skladby volit. Přesto se nezapomíná na skladby typu Tomasi, Burghauser, Šesták, Boutry, Quantz, Bozza. Je akceptován příklon některých studentů k interpretaci skladeb současníků a mnohdy experimentátorů s nástroji. Tato orientace může být pro mnohé z nich životním posláním. Jiní, kteří nesdílejí toto zaměření, jsou přesto vedeni k poznání některých z těchto moderních postupů jako např. multifonika, cirkulační dech, frulato a pod.

Studijní materiály:

Henri Tomasi Sonatine pour flute seul

Jarmil Burghauser Deset skic pro flétnu sólo

Zdeněk Šesták Tre Metamorfosi per flauto

Roger Boutry Concertino pour Flute et Piano

Johann Joachim Quantz Koncert G dur

Eugene Bozza Agrestide pour Flute et Piano

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Metody a kritéria hodnocení:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

U tohoto předmětu nejsou pracovní stáže zavedeny.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106FL8.html