Hra na hoboj 2
- Kód předmětu:
- 106HO2
- Název předmětu:
- Hra na hoboj 2
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- bakalářský
- Ročník studia:
- 1. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 9
- Garant předmětu:
- Jiří MIHULE, Jana BROŽKOVÁ, Liběna SEQUARDTOVÁ
- Jméno přednášejícího:
- Jiří MIHULE, Jana BROŽKOVÁ, Liběna SEQUARDTOVÁ
- Cíle studia:
-
Pomocí snadnějších etud a přednesů byly pojmenovány a definovány nedostatečnosti ve hře. V tomto předmětu se hledá optimální cesta k nápravě.
1. Hledání cesty odstranění těchto nedostatečností,
2. Precizování principu správné techniky, vědomé ovládnutí každého prstu
3. Pokračování v nácviku správného dýchání., dechová cvičení
4. Etudy se zaměřením na rytmickou ,intonační a metrickou přesnost- F.Capelle:20 etud, F.Gillet: Staccatové a intervalové etudy
5. Výčet přednesových skladeb se rozšiřuje o náročnější skladby : T. Albinoni, K. Stamic, F. A. Rosetti, G. Saminartini, B. H .Crussel
- Způsob uskutečnění:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah předmětu:
-
Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. Vzhledem k tomu, že každý student je individuálně vybaven schopnostmi rychleji či pomaleji reagovat na nové skutečnosti, či má po fyzické stránce jiné předpoklady k zvládnutí jednotlivých stránek hry na nástroj, je pro každého zvolena v tomto předmětu individuální cesta, která umožní co nejdříve se naučit správné návyky a co nejdříve odstranit vše, co k hobojové hře nepatří. Náplní tohoto předmětu je nalézt správnou cestu k odstranění těchto nedostatečností, precizování principu správné techniky, pokračování v nácviku správného dýchání atd. Rytmickou, intonační a metrickou přesnost procvičujeme na etudách- F. Capelle: 20 etud, F. Gillet: Staccatové a intervalové etudy. Student by se měl naučit v podstatě ovládnout jednotlivé prsty tak, aby byl schopen kterýkoli z nich kdykoli pozdržet a tak každý tón, který se mu jeví jako důležitý či zajímavý tímto zvýraznit. V dílech vrcholného klasicismu se precizuje nejenom technická stránka hry na hoboj, ale také znalosti o stavbě klasického koncertu a o hudebních zákonitostech. Výběr přednesových skladeb se orientuje na skladby skladatelů např. T. Albinoni, K. Stamic, F. A. Rosetti, G. Saminartini, B. H .Crussel ap. Nutností je snaha o zvládnutí všech atributů hry na nástroj v co možná nejvyrovnanější podobě.
- Studijní materiály:
-
F.Capelle: 20 etud
F.Gillet: Staccatové a intervalové etudy
T.Albinoni: Koncert
K.Stamic: Koncert
F.A.Rosetti: Koncert
G.Sammartini: Koncert
E.Bozza: Pastorální fantasie
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hoboj (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)