AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Metodika hry na flétnu 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
106MFL2
Název předmětu:
Metodika hry na flétnu 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Obor Flétna (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Flétna (Mg) – povinně volitelný předmět
Úroveň předmětu:
bakalářský
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
1
Garant předmětu:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Jméno přednášejícího:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Cíle studia:

Předmět slouží k metodickému nácviku a osvětlení všech problematik hráče na flétnu. Zabývá se prstovou technikou, interpretačními pojmy, literaturou a praktickými činnostmi studenta s mladými, začínajícími hráči na flétnu .

1.Metodika správné prstové techniky

2.Osvětlení interpretačních pojmů z hlediska metodického nácviku

3.Literatura pro flétnu metodicky rozdělená pro jednotlivé stupně škol a zdatnosti žáků

4.Metodicko praktická činnost se začínajícími žáky s různou úrovní talentu a předpokladů

Způsob uskutečnění:

Kontaktní výuka.

Prerekvizity a korekvizity:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta a dostatečný hudební archiv.

Doporučené nepovinné složky programu:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah předmětu:

Předmět připraví studenty na pedagogickou dráhu na středních školách, konzervatořích nebo na hudebních školách. Také pomůže studentům pochopit principy hry na flétnu v jejich vlastní praktické činnosti. V tomto předmětu je metodickým nácvikem probrána problematika správné prstové techniky, interpretace a literatury. Studentu je umožněna i praktická činnost se žáky, kteří na nástroj teprve začínají hrát. Prstová technika je demonstrována na jednoduchých etudách a je přiložen výklad, jak správně postupovat při nácviku či při odstraňování problémů. Možnosti interpretace a pohledům na možnosti,jak docílit v různých žánrech a obdobích správné nebo možné interpretace, je věnována nemalá část předmětu. Toto je spojeno i s rozhledem v literatuře nástroje. Praktická metodika je součástí předmětu, kdy student sám metodicky vede žáky, kteří buď na flétnu začínají nebo dosáhli různé úrovně flétnové hry.

Studijní materiály:

Johann Joachim Quantz Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu

Hans Prter Schmitz Querflöte und Querflötenspiel

František Malotín Příčná flétna ? praktická metodika

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Přednášky.

Metody a kritéria hodnocení:

Hodnotí se iniciativa a tvůrčí přístup.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106MFL2.html