Hra na pikolu 1
- Kód předmětu:
- 106PI1
- Název předmětu:
- Hra na pikolu 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 1/T
- Typ předmětu:
- povinně volitelný předmět
- Úroveň předmětu:
- magisterský
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Jméno přednášejícího:
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Cíle studia:
-
Studenti se seznámí s nástrojem a jeho možnostmi. Pro ty, ,co jsou ve hře na pikolu již dál, se pomocí snadnějších etud pojmenují jeho problémy s hrou na nástroj a je hledána cesta nejschůdnější nápravy.
- Způsob uskutečnění:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah předmětu:
-
Pikola je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento nástroj je značně používán v orchestrech, sólově a dnes již i v jiných hudebních žánrech. Předmět postupně vybaví studenta všemi schopnostmi a vědomostmi, které při hře na pikolu potřebuje. Studenti jsou rozděleni dle svých schopností. Seznámí se s technikou, jak správně na pikolu hrát. Vzhledem k tomu, že rozdíly ve hře na pikolu u studentů mohou být veliké, je vždy volena individuální cesta výuky. Právě v individuálním přístupu a v akceptování různých schopností je cesta jak ty méně zdatné poměrně rychle dostat na dobrou úroveň hry. Také pohled studenta, proč chce na pikolu hrát, je určující pro metodiku předmětu. Sólová dráha hráče na pikolu je v podstatě nemožná. Mnozí chtějí hrát na tento nástroj z praktických důvodů , které jsou mnohdy výhodou při konkurzu o místo v orchestru. Studenti se seznámí s nástrojem a jeho možnostmi. Pro ty, co jsou ve hře na pikolu dál, se pomocí snadnějších etud pojmenují jejich problémy s hrou na nástroj a je hledána cesta nejschůdnější nápravy.
- Studijní materiály:
-
A. Vivaldi: Koncert a moll, pro pikolu a orchestr
Leoš Janáček: Pochod Modráčků
A. Dvořák: symf. básně + symfonie + Slovanské tance
L.v Beethoven: Symfonie č. 9 ? 4. část
N.R.Korzakov: Šeherezáda
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Mg) (volitelný předmět)