AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na pozoun 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
106PO2
Název předmětu:
Hra na pozoun 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
bakalářský
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
9
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Jméno přednášejícího:
Jiří SUŠICKÝ
Cíle studia:

1.Cvičení na rozvoj krásy tónu a práce na jeho charakteristickém zabarvení.

2.Dechová cvičení, seznámení se s velkým množstvím materiálů věnovaným této problematice.

3.Velmi jemné nasazení tónu v extrémně nízkých dynamikách.

4.Měkký začátek tónu ve velkých silných dynamikách.

5.Volba přednesové literatury podle schopností studenta.

Způsob uskutečnění:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerekvizity a korekvizity:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené nepovinné složky programu:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah předmětu:

Předmět se systematicky soustředí na rozvoj tónu za pomoci častých analýz konkrétního stavu věci. Odstraňování zbytečných tenzí ať už fyzických, tak především psychických, které úzce souvisejí s ovládáním dechového aparátu. Ten rozvíjíme a jeho práci zkvalitňujeme studiem teoretických prací věnovaných této problematice (Jacobs, Ušák, Kleinhammer, Adam). Také je třeba se zaměřit na zvládnutí tzv. soft attack ? velmi jemného počátku tónu ve velmi slabé dynamice a také si osvojit jeho ekvivalent v dynamice nejsilnější. Je to totiž nedílnou součástí letité české tradice ve hře na pozoun, kterou je nutno dále pěstovat, protože je všeobecně ceněna například i celou řadou světových celebrit v oboru. V přednesové literatuře již zařazujeme skladby náročnější po technické stránce co se týká rozsahu a především hudebně (Sachse, Larsson, Domažlický,

Mc Kay).

Studijní materiály:

A. Jacobs:Song and Wind

J. Ušák:Škola

E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing

A.S. Adam:5 Minut´s a Day

C. Gordon:Systematic Approach to Daily Practise

E.Sachse:Koncert

G. Finger:Sonata

Anonymus:Sonata

F. Domažlický:Koncert

F. Mc Kay:Sonata

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Metody a kritéria hodnocení:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106PO2.html