AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na pozoun 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
106PO3
Název předmětu:
Hra na pozoun 3
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
bakalářský
Ročník studia:
2. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
8
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Jméno přednášejícího:
Jiří SUŠICKÝ
Cíle studia:

1.Komplexní rozvoj techniky studium technicky velmi náročných etud.

2.Studium etud rozvíjejících hru násobným staccatem.

3.Denní práce na rozšíření rozsahu nástroje.

4.Kombinace kantabilního repertoáru, technicky virtuózního přednesu a progresivní soudobé skladby pro pozoun sólo.

Způsob uskutečnění:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerekvizity a korekvizity:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené nepovinné složky programu:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah předmětu:

Předmět je zaměřen na maximální rozvoj technické vyspělosti studenta. Na počátku proběhne jakási inventura výchozí dispozice a flexibilní volbou technických etud (Ušák, Boutry, Buonomo, Pichereau, Bitsch, Blaževič) se tato schopnost dále velice intenzivně rozvíjí. Zde také zcela jistě musí být zopakována hra násobným staccatem, dvojitým i trojitým a to ve velmi rychlých tempech (Ušák, Clarke, Klainhammer). Z přednesové literatury se zaměříme na současné skladby pro sólový pozoun (Bulis, Riedelbauch, Cage, Henze, Hidas, Lang, Berio, Crespo).

Studijní materiály:

J. Ušák:25 etud

R. Boutry:12 etudes

O.Buonomo:Etudes

C. Pichereau:Special legato

M. Bitsch:15 Etudes

V.Blaževič:26 Etudes

J. Ušák:Škola násobného staccata

H. Clarke:Technické studie

C. Gordon:Systematic Approach

E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing

J. Bulis:Soukromé poselství

V. Riedelbauch:Svlékání hadích kůží

S. Adler:Canto 2

I. Berlin:Trombone

D. Bourgeois:Coat de Bone

N. Cage:Music for ? Posaune

D. Fetter:Variations

W. Henze:Sonatine

I. Lang:Libero

V.Persichetti:Parable

L. Berio:Sequenza V.

A. Schnittke:Dialog

I.Xenakis:Keren

B. Childs:Sonata

E. Crespo:Improvisation No. 1

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Metody a kritéria hodnocení:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106PO3.html