Hra na pozoun 9
- Kód předmětu:
- 106PO9
- Název předmětu:
- Hra na pozoun 9
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- magisterský
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 20
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Jméno přednášejícího:
- Jiří SUŠICKÝ
- Cíle studia:
-
1.Studium skladeb určených pro vlastní absolutorium.
2.Snaha o premiérové uvedení české nebo světové kompozice v závěrečném absolventském koncertu.
3.Dramaturgická otázka zařazení klíčových skladeb do celkového programu.
4.Zájem o historii pozounu; výběr zajímavého a ještě nezpracovaného tématu pro absolventskou písemnou práci.
- Způsob uskutečnění:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah předmětu:
-
Předmět se zaměřuje na závěr celého studia na vysoké škole. Zde vrcholí snaha o vlastní prezentaci v tom nejpříhodnějším světle v souvislostech přípravy na závěrečné absolventské magisterské vystoupení. Zde dochází k hledání vhodných kompozic pro závěr studia a zároveň snaha nalézt díla nová vzniklá díky osobní iniciativě například na kompoziční katedře školy. Je kladem velký důraz na novátorství, originalitu a do jisté míry i riskantní přístup k hodnotám, které ještě nejsou ověřeny opakovanou interpretací. Nezanedbatelnou součástí studia je otázka dramaturgie ať už současných, tak i budoucích sólových vystoupení. Je třeba posilovat jistým způsobem vžitou dramaturgii, která je obvyklá především v evropském kontextu. Velký důraz by měl být kladen na důkladné studium dějin nástroje, výuky nástroje, nástrojové interpretační tradice v našich zemích i ve světě a na základě toho vhodná a především zajímavá volba tématu písemné závěrečné magisterské práce, která by erudovaně doplnila a rozvinula dosavadní vědomosti o našem oboru.
- Studijní materiály:
-
L. Simon:Fantasie
J. Pauer:Trombonetta
J. Francaix:Concerto
J. Koetsier:Concertino op. 91
I. Laudová:Sonata angelica
J. de Meij:T-Bone Concerto
J. Pugh:Concerto
D. Uber: Sonata
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pozoun (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)