AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Pedagogický seminář klasického tance 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
107PSK4
Název předmětu:
Pedagogický seminář klasického tance 4
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
1/T
Typ předmětu:
povinně volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Mahulena KŘENKOVÁ
Jméno přednášejícího:
Mahulena KŘENKOVÁ
Cíle studia:

Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.

Způsob uskutečnění:

V rámci předmětu se řeší dílčí pedagogická témata, především základní a středně pokročilá technika tance na špičkách. Důraz je položen na samostatnou pedagogickou činnost studentů. Možnost spolupráce s hostujícími pedagogy.

Prerekvizity a korekvizity:

Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.

Doporučené nepovinné složky programu:

„Nejsou žádné nepovinné nutné složky k absolvování tohoto předmětu“

Obsah předmětu:

Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.

Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.

Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).

Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.

V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.

Studijní materiály:

V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

seminář - samostatná pedagogická praxe

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity jsou uděleny na základě:

aktivity na seminářích

schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity

prezentace

Zkouška praktická.

Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

nejsou

Webová stránka předmětu:
nejsou
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet107PSK4.html