Pedagogický seminář klasického tance 7
- Kód předmětu:
- 107PSK7
- Název předmětu:
- Pedagogický seminář klasického tance 7
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 1/T
- Typ předmětu:
- povinně volitelný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Jméno přednášejícího:
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.
- Způsob uskutečnění:
-
V rámci předmětu se řeší dílčí pedagogická témata, např. hudební doprovod ve výuce klasického tance, technika tance na špičkách, pedagogický odkaz významných osobností, současné tendence ve výuce. Důraz je položen na samostatnou pedagogickou činnost studentů. Možnost spolupráce s hostujícími pedagogy.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
„Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování předmětu“
- Obsah předmětu:
-
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.
Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.
Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).
Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.
V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.
- Studijní materiály:
-
V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
seminář - samostatná pedagogická praxe
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích
schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity
prezentace
Zkouška praktická.
Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
nejsou
- Webová stránka předmětu:
- nejsou
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)