Fundraising, granty, marketing
- Kód předmětu:
- 108FGM
- Název předmětu:
- Fundraising, granty, marketing
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 3
- Garant předmětu:
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Jméno přednášejícího:
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Cíle studia:
-
Získat teoretické vědomosti a praktické dovednosti v oblasti fundraisingu v kulturní sféře.
- Způsob uskutečnění:
-
přednáška, řízený dialog, prezentace projektu a její analýza, analýza marketingových plánů, analýza modelových projektů
- Prerekvizity a korekvizity:
-
a) Pojmy z oblasti fundraisingu a grantové politiky
b) Vypracování plánu a rozpočtu kulturního projektu (akce) s financováním z externích zdrojů (plán fundraisingu)
c) Zpracování grantových žádostí
d) Strategie a marketing v oblasti soukromých zdrojů
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou.
- Obsah předmětu:
-
1. úvod do předmětu - vymezení předmětu přednášky, vymezení základních pojmů - fundraising, marketing, grant, mecenášství, filantropie, sponzoring, privátní zdroje, veřejné zdroje, příspěvková organizace, neziskový sektor, soukromo-právní sektor
2. fundraising - činnost fundraisera, plánování fundraisingu
3. hlavní skupiny dárců - jejich charakteristika, dárcovství - získávání prostředků, charakter žádosti, osobní přístup a pohnutky dárce a žadatele
4. nadace a nadační fondy - charakteristika, fungování
5. neziskové organizace - pojem, typy, příspěvkové a rozpočtové organizace
6. dar, darování - typy, základní typy smluv, daňové zvýhodnění
7. marketing - vysvětlení pojmu, marketingový plán a jeho součásti
8. sponzoring, SWOT analýza
9. finanční zdroje EU - Norské fondy, strukturální fondy (operační programy), komunitární programy
10. dotační programy a granty - MK ČR, Magistrát HMP, městské části
11. základní přehled o nadacích a nadačních fondech, podporujících kulturní projekty
12. rozpočet projektu - základní struktura, analýza modelových rozpočtů, vytvoření jednoduchého rozpočtu
13. grantové programy MŠMT, Grantová agentura ČR, firemní nadace - základní přehled
Zadání práce ke zkoušce
- Studijní materiály:
-
Přednášky a doporučené texty v průběhu přednášek.
a) Koncepce účinnější podpory umění na léta 2007-20013 (Usnesení vlády ČR č. 676/2006)
b) Grantová politika HM Prahy v oblasti kultury a umění (Usnesení Rady HMP / červen 2006)
c) Koncepce kulturní politiky HM Prahy (Usnesení Rady HMP / 2009)
d) Martin Cikánek: Mistři výkonnostních ukazatelů II (in HIS Voice 5/2006)
Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.
Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institu umění - Divadelní ústav v Praze, 2009.
Ledvinová Jana. Základy fundraisingu, České centrum fundraisingu, 2002.
Tauer Vladimír, Zemánková Helena, Šubrtová Jana. Získejte dotace z fondů EU. Computer Press, 2009.
Významné české skladatelské instituce. Institut Bohuslava Martinů, 2010.
www.fundraising.cz
www.forumdarcu.cz
www.programculture.cz
www.neziskovky.cz
www.sponzoring.cz
www.strukturalni-fondy.cz
www.norskefondy.cz
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Přednáška
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na přednáškách, vypracování semestrální práce a prezentace zadaného projektu.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a příprava prezentace na zadané téma. Celkové hodnocení se skládá z 20% aktivity na přednáškách, 40% z písemné části zkoušky a 40% z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: zpracování a prezentace projektu, zpracování semestrální práce na zadané téma.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět další)