Gramofonový průmysl
- Kód předmětu:
- 108GP
- Název předmětu:
- Gramofonový průmysl
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 3
- Garant předmětu:
- Jiří ŠTILEC
- Jméno přednášejícího:
- Jiří ŠTILEC
- Cíle studia:
-
Důkladná znalost domácího gramofonového trhu, schopnost analyzovat činnost velkých, středních i malých firem,aplikace poznatků v praxi - simulovaný gramofonový komplexně zvládnutý projekt
- Způsob uskutečnění:
-
Kontaktní výuka.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Předmět předpokládá znalosti přednášené látky se schopností aplikace na konkrétní
projekt/produkt, orientace v současné situaci gramofonového průmyslu zejména v České republice, znalost významných vydavatelských /gramofonových/počinů uplynulých deseti let v ČR
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou.
- Obsah předmětu:
-
Stručná historie záznamu zvuku od počátku dvacátého století, průmyslové využití zvukového záznamu - přelomový charakter vzniku masově šířené tzv. hudební konzervy,
vznik gramofonových firem a celého odvětví gramofonového průmyslu.
Analýza činnosti gramofonové firmy od dramaturgického návrhu a plánu přes zvukovou, respektive zvukově obrazovou výrobu až k problematice distribuce a distribučních sítí.
Historie a současnost gramofonového průmyslu v Československu a v České republice,
problémy dnešního gramofonového průmyslu, rozbor tzv. velké pětky /majors/, podíl na
světovém trhu v ks a finančně, další firmy doma i v zahraničí, oblasti trhu s klasickou hudbou a její podíl na světovém a domácím trhu, pirátství, světové organizace v oblasti gramofonového průmyslu /IFPI/ a jejich pobočky v České republice.
Situace po „vpádu“ internetu a nových typů záznamů a nosičů /MP3, DVD, SACD/, tzv. krize gramofonového průmyslu,
výhledy a budoucnost gramofonového průmyslu, nahrávka a její medializace - propagace,
marketing, prodejnost, smluvní zajištění nahrávek.
- Studijní materiály:
-
Internetové stránky IFPI, světových a českých gramofonových firem, OSA, INTERGRAM, světový a český odborný tisk
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Přednášky.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Znalost situace současného a světového gramofonového trhu, příprava cvičného kompaktního disku.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)