Hudba a média
- Kód předmětu:
- 108HAM
- Název předmětu:
- Hudba a média
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Jiří ŠTILEC
- Jméno přednášejícího:
- Jiří ŠTILEC
- Cíle studia:
-
Důkladná teoretická i praktická znalost médií, mediálního trhu a úlohy médií při šíření a zprostředkování hudby včetně znalosti příslušných zákonných úprav
- Způsob uskutečnění:
-
Kontaktní výuka.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Zkouška předpokládá znalost základních faktů historie a současnosti mediální sféry, orientaci ve všech příslušných zákonných úpravách, znalost nejvýznamnějších rozhlasových a televizních žánrů v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a internetových forem šíření hudby, schopnost zhodnotit místo a význam médií pro manažerskou sféru
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou.
- Obsah předmětu:
-
Předmět seznamuje se starší, ale zejména novodobou a současnou historií vztahu hudby a její medializované podoby. Výklad začíná významem zápisu a nototisku až k prvním formám záznamu zvuku a zejména k masovému šíření hudby rozhlasem.
Rozebírá historii rozhlasového a televizního vysílání, definuje rozdíly mezi různými druhy rozhlasového vysílání v České republice, v Evropě i v zámoří, podrobně rozebírá příslušnou legislativní úpravu Čveského rozhlasu i České televize. Analyzuje situaci a místo rozhlasového vysílání v době informační revoluce.
Přednáška je spojena s návštěvou dvou rozhlasových pracovišť a České televize,
případně s návštěvou a přednáškou špičkových a zkušených pracovníků z těchto institucí.
Jsou definovány základní programové a publicitické žánry od prostého programování, přes publicistické pořady o hudbě až k přímému přenosu. Analyzována je úloha rozhlasového a televizního vysílání v současném hudebním světě.
Přednášky zahrnují úvod do problematiky přímého a nepřímého šíření /obchod hotovými produkty a nosiči/ hudby internetem se všemi klady i zápory tohoto jevu, aktuální tendence v tomto oboru.
Přednášená problematika je aplikována na současnou manažerskou praxi zejména v oblasti zprostředkování, prezentace a propagace tzv. klasické hudby.
- Studijní materiály:
-
množství internetových stránek, zejména však www.rozhlas.cz /kapitola Dokumenty, kde jsou uvedeny veškeré zákony vztahujícíc se k rozhlasovému vysílání a www.czech-tv.cz, kde jsou analogicky zákony vztahující se k televiznímu vysílání
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Nejsou.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Aktivita na přednáškách.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)