Organizace operního provozu 2
- Kód předmětu:
- 108OOP2
- Název předmětu:
- Organizace operního provozu 2
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 3. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Jméno přednášejícího:
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Cíle studia:
-
1. Seznámit posluchače se specifickým prostředím operního provozu.
2. Seznámit posluchače se strukturou a organizací operního domu.
3. Seznámit posluchače s ekonomických fungováním operního provozu a různými typy jeho financování.
4. Seznámit posluchače s chodem operní isntituce v souvislosti s přípravou a realizací operní inscenace
5. Umožnit posluchači získání přehledu o operních institucích v ČR a zahraničí.
- Způsob uskutečnění:
-
přednáška, analýza ekonomických ukazatelů, analýza praktických zkušeností
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Student má obecnou znalost operního prostředí v ČR a zahraničí a absolvovaný předmět 108OOP1.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah předmětu:
-
Organizace operního provozu je složitý proces, který musí respektovat hlediska umělecká, ekonomická a praktická ve vzájemném horizontálním a vertikálním propojení.
1. tvorba dramaturgického plánu a hracího plánu - vytvoření modelového plánu na základě zadání
2. harmonogram přípravy operní inscenace - plánování, smluvní zajištění, produkční zajištění
3. staggionová a repertoárová divadla - společenská zvyklost, výhody a nevýhody, specifika
4. vnitřní komunikace v operním souboru a v rámci vícesouborového divadla
5. vnější komunikace - propagace, marketing, sponzoring
6. koprodukční představení
7. mezinárodní spolupráce - hostování v zahraničí, festivaly, hostující umělci
8. propagce, marketing, sponzoring
9. návštěvnost - divák, abonent, marketingový průzkum, struktura diváků, společenská poptávka, konkurenční prostředí
10. publikační a výstavní činnost
11. výchovná činnost - projekty pro děti a mládež, školní představení, operní studio
12. zvláštní složky operních představení a jejich zajištění
13. psychologie manažera v operním prostředí
- Studijní materiály:
-
Bing Rudolf. 5000 večerů v opeře. Editio Supraphon, Praha, 1988.
Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.
Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institut umění - Divadelní ústav, 2006.
Nekolný Bohumil a kol. Divadelní systémy a kulturní politika. Edice Box, Divadelní ústav, 2006.
Orrey Leslie. A Concise History of Opera. Thames and Hudson, LTD London, GB, 1972
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
přednáška, exkurze, návštěva operních představení
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity během přednášek a na základě vypracování semestrální práce.
Zkouška ústní. Celkové hodnocení se skládá z 20% z hodnocení aktivity na přednáškách, 30% z písemné části zkoušky a 50% z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast, zpracování a prezentace seminární práce.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět další)