AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Pedagogika 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
108PED2
Název předmětu:
Pedagogika 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Obor Flétna (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Housle (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Klarinet (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hoboj (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Fagot (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Lesní roh (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Trubka (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Pozoun (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Tuba (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Klavír (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Varhany (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Cembalo (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Viola (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Violoncello (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Kontrabas (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Harfa (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Kytara (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Bicí nástroje (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Zpěv (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Operní režie (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hudební teorie (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Skladba (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hudební režie (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Dirigování (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Flétna (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Klarinet (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Cembalo (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Klavír (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Varhany (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hoboj (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Fagot (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Lesní roh (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Trubka (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Pozoun (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Tuba (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Harfa (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Kontrabas (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Kytara (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Housle (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Violoncello (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Viola (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Bicí nástroje (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Zpěv (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Operní režie (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Dirigování (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Skladba (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hudební režie (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hudební teorie (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Pantomima (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Pantomima (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hudební management (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Zvuková tvorba (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Zvuková tvorba (Mg) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Obor Hudební management (Mg) – povinně volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
1
Garant předmětu:
Bojana KLJUNIČ
Jméno přednášejícího:
Bojana KLJUNIČ
Cíle studia:

Vývoj pedagogického myšlení od antiky do 20. století se zřetelem k rozvoji hudební pedagogiky.

Způsob uskutečnění:

kontaktní výuka.

Prerekvizity a korekvizity:

Nejsou.

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou.

Obsah předmětu:

Hlavní didaktické zásady a styly výchovy v profesionální hudební výchově

Rozvoj hudebně sluchových schopností v profesionální hudební výchově

Možnosti rozvoje hudební paměti a představivosti v jednotlivých fázích hudebního vývoje

Problematika hodnocení hudebního vývoje a koncertního výkonu žáka

Organizace a řízení výchovného procesu na jednotlivých typech a stupních hudebních škol

Důraz je kladen na osvojení základních komunikativních (verbálních i neverbálních) a asertivních dovedností studentů v souvislosti s hodnocením výkonů a výsledků práce žáka. V závěrečných přednáškách jsou posluchači seznamováni se základní pedagogickou dokumentací, s pracovně právními předpisy, hlavními zásadami školského managementu (propagace práce školy, kariérní růst pedagogů, spolupráce se sponzory, grantová politika atd.) a s didaktickou technikou (zejména s aplikací počítačových technologií v pedagogické praxi). Pozornost je věnována i přípravě školních vzdělávacích programů (ŠVP) na jednotlivých typech škol.

Studijní materiály:

Bek, M.:Vybrané problémy hudební sociologie. Olomouc 1993.

Dušek, B.: Hudební pedagogika. Praha 1985.

Drábek, V.: Popularizace hudby. Praha 1992.

Fukač, J. - Vereš, J.: Hudobná pedagogika. Nitra 1989.

Fukač, J.- Tesař, S. - Vereš, J.: Hudební pedagogika. Brno 2000.

Herden, J.: Hudba pro děti. Praha 1992.

Holas, M.: Hudební nadání. Praha 1994.

Holas, M.: Hudební pedagogika v profesionální hudební výchově. Praha 1995.

Holas, M. - Hynouš, J.: Psychická a fyzická příprava hudebníka. Praha 1996.

Holas, M. - Kloub, P.: Pedagogická teorie a praxe v profesionální hudební výchově. Praha 1997.

Holas, M.: Didaktika profesionální hudební výchovy. Praha 1999.

Holas, M.: Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha 2001.

Holas, M.: Praktikum komunikativních dovedností. Praha 2003.

Holas, M.: Hudební pedagogika. Praha 2004.

Rýdl, K.: Reformní praxe v současných školských systémech. Praha 1990.

Vičar, J.: Hudební kritika a popularizace hudby. Praha 1997.

Vičar, J. - Dykast, R.: Hudební estetika. Praha 1998.

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Přednášky.

Metody a kritéria hodnocení:

Aktivita na přednáškách.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Nejsou.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 2057
Učebna KTDH 2057

(Lichenštejnský palác)
KLJUNIČ B.
10:20–11:50
(přednášková par. 1)

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet108PED2.html