Rozbor skladeb 2F
- Kód předmětu:
- 108RS2F
- Název předmětu:
- Rozbor skladeb 2F
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 5
- Garant předmětu:
- Jméno přednášejícího:
- Cíle studia:
- Způsob uskutečnění:
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Každý z účastníků semináře, kromě další sumarizace hudebně-teoretických znalostí v návaznosti na historické fáze hudební řeči, a vedle dalších dílčích modelových analytických úkolů, písemně vyhotoví a předloží k diskusi 2 stručné analytické sondy (jedné z Invencí a Sinfonií J.S.Bacha a jedné věty z Vídeňských sonatin W.A.Mozarta). Pro závěrečné hodnocení je nezbytná minimálně 50% účast v semináři a rozhodující je kvalita předložených prací s přihlédnutím k úrovni seminárních a diskusních výstupů.
- Doporučené nepovinné složky programu:
- Obsah předmětu:
-
Charakteristika:
seminář, výuka povinná v 2. semestru bakalářského stupně, 2 hodiny týdně, semestr zakončen zkouškou, ke které účastník předloží 2 písemně vypracované analytické sondy.
- Studijní materiály:
-
Bibliografie:
KUČERA, Václav: Variační proces jako transformace významových kvalit modelu, in Nové cesty hudby, Supraphon, Praha 1969, 02-239-69, s.183-212
LÉBL, Vladimír: O mezních druzích hudby, in Nové cesty hudby, Supraphon, Praha 1969, 02-239-69, s.216-247
MATOUŠEK, Vlastislav: Rytmus a čas v etnické hudbě, Togga, Praha 2003, ISBN 80-902912-2-8 (158 str., 2 CD s ukázkami)
PARSCH, Arnošt, PIŇOS, Alois, ŠŤASTNÝ, Jaroslav: Náhoda, princip, systém, řád, JAMU, Brno 2004
POŠ, Vladimír: Nauka o hudebních formách, Státní hudební nakladatelství, Praha 1961
RISINGER, Karel: Hierarchie hudebních celků, Panton, Praha 1969
RISINGER, Karel: Nauka o hudební tektonice 20. stol. I a II, HAMU, Ed.Centrum AMU, Praha 1998, ISBN808583-34-1
SCHENKER, Heinrich (1868-1935): Der freie Satz, Vienna 1935
SCHENKER, Heinrich: Free Composition, Trnsl.edit. Ernst Oster, Universal Edition A.G., USA 1979
STOCKHAUSEN, Karlheinz: Momentová forma, in Nové cesty hudby, Supraphon, Praha 1969, 02-239-69, s.248-263
ŠTĚDROŇ, Miloš: Formování hudby. Brno: skripta Univerzity J.E.Purkyně (nyní Masarykovy univerzity)
TICHÝ, Vladimír: Úvod do studia hudební kinetiky, AMU, Praha 1994, ISBN 80-85467-07-0
Výběr skladeb k modelovému zkoumání:
Monteverdi: Missa a 4, Michna: Loutna česká, J.S.Bach: Sonáty a Partity pro sól. housle, Kant. BWV 21 Ich hatte viel Bekumerniss, Braniborské koncerty, Pergolessi: Stabat Mater, Mozart: Symfonie g moll KV550, Rekviem, Beethoven: 5. symfonie, sm. kvartety (op.103 etc.), Schubert: Symf.8, Berlioz: Fantastická symf., Musorgskij: Noc na Lysé hoře, Obrázky z výstavy, eventuálně další skladby dle dohody a individuálních preferencí účastníků semináře.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
- Metody a kritéria hodnocení:
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: