Teorie skladby 2
- Kód předmětu:
- 108TS2
- Název předmětu:
- Teorie skladby 2
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- Studijní plán Obor Operní režie (Bc) – povinný předmět
Studijní plán Obor Hudební teorie (Bc) – povinný předmět
Studijní plán Obor Skladba (Bc) – povinný předmět
Studijní plán Obor Hudební režie (Bc) – povinný předmět
Studijní plán Obor Dirigování (Bc) – povinný předmět - Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- Studijní plán Obor Operní režie (Bc) – 1. ročník
Studijní plán Obor Hudební teorie (Bc) – 1. ročník
Studijní plán Obor Skladba (Bc) – 1. ročník
Studijní plán Obor Hudební režie (Bc) – 1. ročník
Studijní plán Obor Dirigování (Bc) – 1. ročník - Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Otomar KVĚCH
- Jméno přednášejícího:
- Otomar KVĚCH
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je posílit schopnost orientace studentů v oblasti harmonické a akordické složky různých projevů evropské hudební kultury a rozšířit teoretické znalosti akordických a harmonických struktur různých hudebních stylů a žánrů.
- Způsob uskutečnění:
-
přednášky, studium donesených materiálů, diskuse
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Pravidelná (nejméně 75%) účast ve výuce a aktivní podíl na diskusích. Vypracování a přednesení referátu analyzujícího melodické struktury. Prostudování zadané studijní literatury k závěrečné zkoušce.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou.
- Obsah předmětu:
-
Dějiny a teorie evropské harmonie s důrazem na hudbu 20. století. Přednáška je zaměřena na základní jevy harmonie a akordiky z hlediska praktických i teoretických požadavků na znalosti studentů studijních oborů skladba, dirigování, hudební teorie a hudební režie. Zvláštní pozornost je věnována vztahům tzv. paradigmatu a syntagmatu v oblasti harmonie a akordických útvarů. Seminář je zaměřen na samostatné práce studentů - analýzy rozličných útvarů evropské akordiky a harmonie s důrazem na hudbu 20. století.
- Studijní materiály:
-
Karel Janeček: Základy moderní harmonie (Praha 1965)
Ctirad Kohoutek: Hudební kompozice (Praha, Supraphon 1989, s. 100-431)
Emil Hradecký: Paul Hindemith - svár teorie s praxí (Praha 1967)
Příslušná hesla ve slovnících The New Grove Dictionary of Music and Musicians (London 2001), Die Musik in Geschichte und Gegenwart (Kassel 1995), Slovník České hudební kultury (Praha, Supraphon 1997)
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Přednášky, semináře, cvičení.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Účast na lekcích, vypracovaná cvičení zadaná pedagogem
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Operní režie (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Hudební teorie (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)
- Obor Skladba (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Hudební režie (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Dirigování (Bc) (povinný předmět další)