Herecká propedeutika na základě dialogického jednání 1
- Kód předmětu:
- 202HPD1
- Název předmětu:
- Herecká propedeutika na základě dialogického jednání 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 6/T
- Typ předmětu:
- Studijní plán Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) – povinný předmět
Studijní plán Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) – povinný předmět - Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- Studijní plán Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) – 2. ročník
Studijní plán Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) – 2. ročník - Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 3
- Garant předmětu:
- Jaroslava POKORNÁ, Jan HANČIL
- Jméno přednášejícího:
- Jaroslava POKORNÁ, Jan HANČIL
- Cíle studia:
-
Cílem Základního dvousemestrálního kursu je
1. uvědomit studenta o možnostech hereckého projevu (zascílenosti, konkrétnosti, skladebnosti, komunikativnosti projevu).
2. uvědomit jej o procesu zkoušení role tak, aby dokázal vědomě a samostatně na své roli pracovat v souhře s ostatními.
- Způsob uskutečnění:
-
kontaktní výuka formou tvůrčího semináře - tvůrčí dílny, která kombinuje dramaturgickou a hereckou práci. Součástí je též řízený dialog, samostatná četba, analýzy textů atd.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
prerekvizity: obecná znalost principů autorské tvorby a zkušenost z dialogického jednání, přednesu, řečového jednání, hlasové tvorby a jevištního pohybu, kreativní předpoklady.
korekvizity: kreativní předpoklady, studium dialogického jednání, studium řečového jednání respektive přednesu, studium jevištního pohybu
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Aktivní účast na festivalu KATaP „Na blízsko“
- Obsah předmětu:
-
Předmět „Herectví na zákldaě dialogického jednání“ je úvodem do herectví v jeho autorském aspektu, tedy nikoli pouze hraní rolí, ale herectví jako hry a tvorby. Důraz je kladen na vnímání partnera, týmovost tvorby a na osobnostní /autorský vklad. Předpokládá se též schopnost autorského psaní a dramaturgické tvorby. Předmět vede k pochopení principů a navádí studenty na jejich pozdější samostatné rozvíjení. Neklade si za cíl připravit studenty k profesionální herecké práci.
1. dramaturgická příprava
2. analýza osobních a osobnostních témat a jejich zpracování
3. aktivní analýza situací
4. skladba a příprava klausurního představení
- Studijní materiály:
-
Čechov, M. O herecké technice
Stanislavskij, K.S. Moje výchova k herectví
Donnellann, D. Herec a jeho cíl
Brook P. Prázdný prostor
Barba E. a Savarese N. Slovník divadelní antropologie
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
odborné cvičení - tvůrčí dílna
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Během semestru se vyžaduje samostatná četba, průběžná příprava dílčích zadání, samostatné zkoušení rozpracovaných situací.
Celkové hodnocení se skládá z 50% z hodnocení aktivity na cvičeních, 30% z autorského vkladu a 20% umělecké kvalitě výkonu na klasurním představení
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.damu.cz/umeni-veda-vyzkum/ustavy/ustav-pro-vyzkum-a-studium-autorskeho-herectvi/publikace/HereckaPropedeutika.pdf/view
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) (předmět určující obor)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) (předmět určující obor)