AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Herec jako site specific 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
204NHE2
Název předmětu:
Herec jako site specific 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
3/T
Typ předmětu:
Úroveň předmětu:
bakalářský
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Martin KUKUČKA
Jméno přednášejícího:
Martin KUKUČKA
Cíle studia:

Schopnost frekventantů nalézt jazyk (jak tělesný, tak obrazový a verbální) jako prostředek ke komunikaci ve specifických kvalitách na nedivadelních prostředích a nedivadelních komunitách, vytvořit spektrální přístupy také v sociálně-kulturní animaci.

Způsob uskutečnění:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Praktická mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů. Příprava koncepce, konzultace, realizace a následná reflexe scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.

Prerekvizity a korekvizity:

Absolvování předmětu 204NHE1 Herec jako site specific 1.

Smysl pro časoprostorovost, týmovou spolupráci, specifická talentová kreativita a dispozice pro práci v netradičním prostoru a jeho zapojení do kontextu divadelního díla.

Doporučené nepovinné složky programu:

Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.

Obsah předmětu:

Tělo a hmota v kompilaci biomechaniky v architektury. Pohyb, zastavení a plynulost .

Rozměr časoprostoru.Čas na akci, rozmyšlenou, čas na reakci,Čas akceleraci, čas na spočinutí, čas na odchod?.

1. KONCEPT PROJEKTU:

- rozepsaný koncept projektu,

- etuda,

- rozbor specifických režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu záměru konceptu projektu.

2. PROJEKT:

- konzultace,

- rozbor,

- realizace projektu je následná analýza.

- praktické hledání režijních a performerských technik vzhledem ke konkrétnímu projektu.

Studijní materiály:

Peter Brook: Pohyblivý bod, Prázdný prostor

Ondřej Cihlář: Nový cirkus

Kazimierz Braun: Divadelní prostor

Barba Eugenio, Savarese Nicola - O skrytém umění herců

Radoslava Schmelzová, Václav Cílek, Martin Kukučka: Divadlo v netradičním prostoru, performance, site specific -současné tendence

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Přednášky, semináře, konzultace projektů, výuka v terénu.

Metody a kritéria hodnocení:

Docházka

Realizovaná etuda a úkol

Účast na kolokviu

Koncept projektu

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204NHE2.html