Site specific 1
- Kód předmětu:
- 204NSS1
- Název předmětu:
- Site specific 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- Úroveň předmětu:
- bakalářský
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Tomáš ŽIŽKA
- Jméno přednášejícího:
- Tomáš ŽIŽKA
- Cíle studia:
-
1. Seznámit posluchače s obsahem fenoménu site specific v historickém i geografickém horizontu - stručný dějinný nástin.
2. Seznámit posluchače s typem divadla, vhodným pro krátkodobé i dlouhodobé projekty? tvůrčí dílny,umělecké rezidence a intervence.
3.Smyslem předmětu je využití kreativní iniciativy studentů na vlastných a nebo společných projektech přímo v pratických a skutečných podmínkách dané lokality.
4. Prověřit tvůrčí schopnosti i schopnost pracovat v tvůrčím týmu.
5. Umožnit studentům vzájemnou kompelaci ve formě blokové výuky praktického studia, kdy pracují především individuálně na vlastních projektech.
- Způsob uskutečnění:
-
Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů.Příprava, realizace a následná reflexe inscenací a scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.(projekt, dílna, přednáška, seminář, cvičení?)
- Prerekvizity a korekvizity:
-
1. Schopnost kreativity
2. Schopnost výtvarného nebo dramatického výrazu
3. Schopnost technického záznamu (foto,audio,video)
4. Prostorové cítění, dramaturgiká habilita a koncepční uvažování
5. Schopnost komunikace v tvůrčím kolektivu
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Návštěvy nejrůznějších aktivit (festivaly, přehlídky, výstavy a performance v netradičních prostorech), účast na pořádaných workshopech, zapojování se do grantových soutěží. Příprava vlastních projektů, ať realizovaných či v konkrétní přípravné fázi.
- Obsah předmětu:
-
Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech.
V třiletém bakalářském studiu zvolený pedagog především pomáhá svou empirií frekventantovi nalézt jeho vlastní divadelní a nebo výtvarný názor a současně je mu praktickým rádcem při realizaci projektu, s kterým se frekventant uchází v interdisciplinární studium.
Studium je praktickým zkušenostním, mobilním ateliérem pro různé scénické události a řešení.
Pro tento účel se zformuje i jeho specifické technické a lektorské vybavení.
Předpokládaná skupina frekventantů by měla být konzistentní skupinou a preferuje se účast na všech frekvencích a také v jednotlivých předem vybraných kombinací předmětů v interdisciplinárním vzdělávacím programu.
V úmyslu přesáhnout divadelní tvorbou k jiným profesím a dovednostem. Proto se během studia lze potkat s odbornostmi a odborníky nejen z oblasti divadla, výtvarného umění, designu a architektury, ale i z oblasti sociologie, medicíny a náboženství.
- Studijní materiály:
-
Kazimierz Braun-Divadelní prostor
On the Beaten Track: Tourism, Art and Place (1999)
The Lure of the Local: Sense of Place in a Multicentered Society(1997)
Venkov / města / média (Sociologické nakladatelství, 1998)
Kaye Nick-Site Specific Art: Performance, Place and Documentation
Václav Cílek- Krajiny vnitřní a vnější
Václav Cílek- Makom-Kniha míst
Frágner B.: Odložené továrny, Praha 1984
Atelier d´architekture Matador: La Maison Folie, Bruxelles 2002
LOFT Publication Collectiv: Industrial Chick ? Reconverting Spaces, Savigliano 2006
Claudine Dussollier: In Situ ? European Artist on the Road, Vic-la-Gardilole 2006
Helen Searing: Art Spaces ? The Architecture of four Tates, London 2004
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Přednášky, semináře, konzultace projektů, výuka v terénu
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Realizovaný úkol
Účast na kolokviu
Koncept projektu
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: