Volba předlohy pro DV a DD - kurz 1
- Kód předmětu:
- 205VPP1
- Název předmětu:
- Volba předlohy pro DV a DD - kurz 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 20/S
- Typ předmětu:
- Studijní plán Dramatická výchova - kombinované (Bc.) – volitelný předmět
Studijní plán Dramatická výchova (Mgr.) – volitelný předmět
Studijní plán Dramatická výchova - dvouleté kombinované (Mgr.) – volitelný předmět
Studijní plán Dramatická výchova - tříleté kombinované (Mgr.) – volitelný předmět - Úroveň předmětu:
- bez omezení
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Eva MACHKOVÁ
- Jméno přednášejícího:
- Eva MACHKOVÁ
- Cíle studia:
-
Rozšířit znalosti literatury pro daný věkový stupeň a a formu dramatické výchovy, vzájemně se seznámit s různými typy předloh. Pojmenovat a zformulovat kritéria výběr i důležité prvky rozboru textu z hlediska využití v DV.
- Způsob uskutečnění:
-
diskuse, četba, analýza textů
- Prerekvizity a korekvizity:
-
- Orientace v teorii a historii literatury pro děti a mládež.
- Orientace ve vývoji a dramaturgii divadla hraného dětmi a mládeží.
- Absolvování předmětů zaměřených na didaktiku dramatické výchovy a související obory.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah předmětu:
-
Volitelný seminář je zaměřený na kritéria volby literárních předloh, event. volně formulovaných témat pro různé formy dramatické výchovy a různé věkové stupně, na jejich rozbor z hlediska využitelnosti v DV. Seminář umožňuje prodiskutování konkrétních děl, autorů nebo žánrů podle volby posluchačů, jejich potřeb a zaměření.
1. Přehled po vybrané oblasti literatury.
2. Kritéria výběru literárních předloh pro DV.
3. Posouzení vybraných literárních děl.
- Studijní materiály:
-
BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: Proč a jak je číst v dnešní době. Přel. Lucie Lucká. Praha: Nakladatelství LN, 2000. 344 s. Přel. z: The Uses of Enchantment. The Meaning and Importance of Fairy Tales. ISBN 80-7106-290-1.
HOŘÍNEK, Zdeněk. Divadlo a drama. Amatérská scéna. 1978, roč. XV, č. 1-12.
MACHKOVÁ, Eva. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000. 126 s. ISBN 80-85883-54-6.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
přednáška, seminář
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivity na seminářích,
- prezentace na základě prostudované literatury a pramenů,
- vypracování seminární práce.
Podmínkou absolování předmětu je kvalitní zpracování zvolené oblasti literárních předloh, aktivní účast v diskusí, studium odborné literatury, event. publikace své práce.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dramatická výchova - kombinované (Bc.) (volitelný předmět)
- Dramatická výchova (Mgr.) (volitelný předmět)
- Dramatická výchova - dvouleté kombinované (Mgr.) (volitelný předmět)
- Dramatická výchova - tříleté kombinované (Mgr.) (volitelný předmět)