AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Fundraising I. 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
206FUA1
Název předmětu:
Fundraising I. 1
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Produkce (Bc.) – povinný předmět
Studijní plán Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) – volitelný předmět
Studijní plán Režie činoherního divadla (Mgr.) – volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
Studijní plán Produkce (Bc.) – 1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Jana LEDVINOVÁ
Jméno přednášejícího:
Jana LEDVINOVÁ
Cíle studia:

Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou universální návod. Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.

Způsob uskutečnění:

Semináře budou vedeny interaktivním způsobem s využitím různých diskusních technik, práce ve skupinách, simulací a hraní rolí a dalších metod zkušenostního učení. Studenti tak nezískají pouze potřebné znalosti, ale zároveň si novou látku procvičí a získají první zkušenosti.

Prerekvizity a korekvizity:

nejsou

Doporučené nepovinné složky programu:

nejsou

Obsah předmětu:

Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.

1.seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců

Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.

Proč nám dávají peníze - motivace dárců.

Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.

Jak nezískat prostředky na svoji činnost

2.seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění

Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.

Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.

Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.

O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.

Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.

3. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část)

Tipy dárců a jak na ně.

Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.

Nadace a fondy a zpracování projektů.

4. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR

Základy podnikatelského dárcovství.

Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat

Individuální dárcovství a divácké kluby.

Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.

Jak udělat z náhodného fundraisingu systém

5. seminář - závěrečný test a zápočty

Studijní materiály:

- Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)

- Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991

- Knihovna fundraisingu na www.fundraising.cz

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

celodenní semináře

Metody a kritéria hodnocení:

Splnění podmínek k udělení zápočtu předpokládá:

- účast na seminářích

- plnění drobných cvičení v pracovních skupinách v průběhu výuky

- závěrečný test

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

nejsou

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet206FUA1.html