AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Fundraising III. 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
206FUC1
Název předmětu:
Fundraising III. 1
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
KURZ
Typ předmětu:
volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Jana LEDVINOVÁ
Jméno přednášejícího:
Jana LEDVINOVÁ
Cíle studia:

Seznámit účastníky s procesem profesionálního plánování dlouhodobého rozvoje zdrojů a poskytnout jim prostor a odbornou zpětnou vazbu pro vytvoření fundraisingového plánu na 3 roky.

Způsob uskutečnění:

Kurz je rozdělen na 4 jednodenní dílny. Metody výuky jsou voleny tak, aby účastníci měli dostatek prostoru pro vytváření a získání zpětné vazby pro svůj plán. Mezi jednotlivými dílnami studenti intenzívně pracují na dotahování jednotlivých kroků vznikajícího plánu. V případě potřeby lze v mezidobích využít i konzultačních služeb lektora. Informace sdílené v rámci semináře jsou určeny pouze pro členy skupiny a každý, kdo se kurzu chce zúčastnit je požádán o závazek diskrétnosti.

Prerekvizity a korekvizity:

nejsou

Doporučené nepovinné složky programu:

nejsou

Obsah předmětu:

Seminář vychází z principu, že fundraising není žádná věda a znalosti nejsou to hlavní. Nejdůležitější je odhodlat se a začít fundraising uplatňovat v praxi. Kurz je určen všem, kteří s takovým krokem váhají nebo nemají dostatek informací a podnětů. Nabízí možnost připravit reálný profesionální fundraisingový plán ušitý na míru vybrané organizaci. Studenti absolvují proces plánování krok za krokem od revize poslání a cílů organizace přes zjištění kapacity organizace, sestavení rozpočtu a fundraisingového cíle, vytipování potenciální cílových skupin dárců až po stanovení strategií a konkrétních metod a nákladů na jejich realizaci.

1. seminář

Seznámení s obsahem a průběhem kurzu

Revize poslání a cílů organizací s ohledem na přípravu a realizaci plánu fundrasingu.

Analýza připravenosti a potenciálu organizace na profesionální rozvoj zdrojů

Analýza zdrojů v organizaci za poslední 3 roky se započítáním „in kind“ poskytnutých služeb a věcí.

Analýza současných zdrojů organizace.

2. seminář

Stanovení priorit rozvoje.

Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu

Vytipování trendů rozvoje stávajících a potenciálních dárců a jejich příspěvků pro příští 3 roky.

Volba strategií pro dosažení stanovených cílů

Výběr vhodných metod pro realizaci stanovených strategií.

Zadání úkolů na období mezi semináři.

3. seminář

Podrobná analýza metod fundraisingu a jejich vyhodnocení.

Vytvoření akčního plánu rozvoje zdrojů na příští 3 roky

Zpracování rozpočtu pro realizaci plánu

Zadání úkolů na období mezi semináři.

4. seminář

Prezentace fundraisingového plánu před kolegy a lektory

Oponentura, diskuse, připomínky, podněty

Závěrečné hodnocení

Studijní materiály:

Pro seminář jsou vytvořeny speciální interaktivní výukové texty které umožňují studentů zpracování fundraisingového plánu krok za krokem:

LEDVINOVÁ, Jana. Plánování fundraisingové kampaně - osnova fundraisingovéo plánu. Praha: České centrum fundraisingu, 2009

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

4 celodenní semináře

Metody a kritéria hodnocení:

70% účast na seminářích

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

nejsou

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet206FUC1.html