Marketing 1
- Kód předmětu:
- 206MKT1
- Název předmětu:
- Marketing 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Jiří SULŽENKO
- Jméno přednášejícího:
- Jiří SULŽENKO
- Cíle studia:
-
1. Seznámit studenty s obecně platnými zásadami marketingu a jejich aplikací na marketing umění včetně zdůraznění odlišností obou sektorů.
2. Připravit studenty na samostatné plánování a realizaci marketingové kampaně pro umělecký projekt.
3. Seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti marketingu, včetně e-marketingu, marketingu na sociálních sítích a pod.
- Způsob uskutečnění:
-
Lektorská činnost, analýza příkladových studií, diskuse.
- Prerekvizity a korekvizity:
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah předmětu:
-
Marketing umění - úvod do předmětu
Osnova:
1.Definice marketingu, odlišnosti marketingu pro kulturu a neziskový sektor, literatura
2.Marketingový mix (klasicky P/C, specifika v kultuře)
3.Marketingová analýza, informační systémy (CRM, sledování dat o zákaznících, zdroje)
4.Trh v oblasti umění a kultury, charakteristika, specifika, trendy (počet divadel, kapacity, legislativa, žánry, agentury, diváci, subjekty trhu...)
5.Segmentace a positioning diváků, trhu, produktu (definice, charakteristika zdrojů informací, smyslu segmentace a positioningu, příklady)
6.Spotřební chování diváků, bariéry přístupu k umění (Maslowova teorie hodnot, charakteristika diváckých preferencí a trendy jejich vývoje, pojmenování bariér)
7.Produkt jako součást marketingového mixu v umění (Ansoffova matice, teorie produktu, charakteristika produktu v oblasti umění a divadla)
8.Cena jako marketingový nástroj (cenové strategie a taktiky, způsoby určení ceny)
9.Umístění, místo a distribuce jako marketingový nástroj (place management, distribuce vstupenek a produktů)
10.Marketingová komunikace 1(úvod, propagace: nástroje, produkty, procesy)
11.Marketingová komunikace 2 (PR, média, výpočet zásahu cílové skupiny)
12.Marketingová komunikace 3 (subjekty trhu, praxe, rozpočty)
13.Test / zápočet
- Studijní materiály:
-
Johnová,Černá: Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví, Praha, Oeconomica, 2007
Kesner, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha, Grada, 2005
Dvořák, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004
Kotler, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997
Colbert, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
seminář
cvičení
seminární práce
úvaha
prezentace seminární práce
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
účasti a aktivity na seminářích. Maximální počet omluvených absencí je 3.
absolvování semestrálního testu
prezentace seminární práce
Během semestru se vyžaduje aktivní účast v diskusích na seminářích. Zkouška je písemná. Celkové hodnocení se skládá ze 20% z hodnocení aktivity na seminářích, 60% z písemné části zkoušky a 20% z prezentace seminární práce.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce a absolvování jednoho semestrálního testu.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Není
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (povinný předmět)