AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Prezentační a mediální dovednosti 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
206PMD1
Název předmětu:
Prezentační a mediální dovednosti 1
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
3/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Petr STUDENOVSKÝ
Jméno přednášejícího:
Petr STUDENOVSKÝ
Cíle studia:

1. Seznámit posluchače s hlavními zásadami novinářského vidění světa

2. Naučit posluchače správným návykům při komunikaci s médii

3. Seznámit posluchače s riziky, která vyplývají z komunikace s médii, a naučit je, jak těmto rizikům čelit

Způsob uskutečnění:

Lektorská činnost, diskuse, analýza ukázek správných a nesprávných postupů, praktický nácvik

Prerekvizity a korekvizity:

Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu

Obsah předmětu:

1. Role médií v současném světě

2. Jak dosáhnout pozitivních výsledků při komunikaci s médii

3. Vztah formy a obsahu novinářského sdělení

4. Hlavní rizika při komunikaci s médii

5. Jak reagovat na nečekanou otázku

6. Jak se vyhnout odpovědi na otázku

7. Komunikace v krizových situacích

Studijní materiály:

Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008

Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007

Ehrenborg, J. ? Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995

Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994

Kraus, J. : Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004

Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995

McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999

Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004

Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998

McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991

McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000

Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010

Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003

Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010

Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006

Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Seminář

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích

Během semestru se od posluchačů očekává základní přehled o událostech, které jsou v daném období prezentovány tištěnými a elektronickými médii na celostátní úrovni

Podmínky úspěšného absolvování předmětu: aktivní účast na seminářích

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost S202
Zasedací místnost

(Karlova 26, Praha 1)
STUDENOVSKÝ P.
13:30–15:30
(přednášková par. 1)
Čt

Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet206PMD1.html