Prezentační a mediální dovednosti 2
- Kód předmětu:
- 206PMD2
- Název předmětu:
- Prezentační a mediální dovednosti 2
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 3/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 1. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Petr STUDENOVSKÝ
- Jméno přednášejícího:
- Petr STUDENOVSKÝ
- Cíle studia:
-
Naučit posluchače správným návykům při přípravě a realizaci veřejné prezentace
- Způsob uskutečnění:
-
Lektorská činnost, diskuse, praktický nácvik
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah předmětu:
-
1. Role komunikace v současném světě
2. Komunikační řetězec a jeho hlavní články
3. Tři základní komunikační potřeby člověka
4. Vztah formy a obsahu sdělení
5. Hlavní zásady pro úspěšnou prezentaci
6. Práce s technikou při prezentaci
7. Šum a zpětná vazba
8. Praktický nácvik
- Studijní materiály:
-
Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008
Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007
Ehrenborg, J. ? Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995
Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994
Kraus, J. : Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004
Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004
Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991
McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000
Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010
Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003
Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010
Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006
Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Seminář, nácvik prezentací
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích
Během semestru se od posluchačů očekává příprava a předvedení minimálně jedné prezentace na libovolné téma. Ústní zkouška ve formě závěrečné prezentace. Celkové hodnocení se skládá ze 30% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 70% z hodnocení závěrečné prezentace. Pro hodnocení prezentace jsou rozhodující prezentační dovednosti, nikoli obsah prezentace.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět lze absolvovat opakovaně
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Mgr.) (povinný předmět, volitelný předmět)